Na elektrickej platforme AMG

Plánované SUV nebude vychádzať zo žiadneho staršieho ani súčasného modelu Mercedesu. Divízia AMG sa rozhodla vyvinúť vlastnú platformu, podobne ako v prípade súčasných modelov GT Coupé a GT 4-Door Coupé. Športové SUV dostane tiež originálny dizajn a v hierarchii bude zrejme nástupcom súčasného GLE 63.

Chystané SUV z Affalterbachu bude už druhý produkčný model založený na pripravovanom šasi AMG.EA, po druhej generácii štvordverového kupé GT (teda rivalovi nového Porsche Taycan), ktoré má prísť v roku 2025. Podľa slov Markusa Schäfera, šéfa zodpovedného za technológie a vývoj, bude nová architektúra revolučná a v budúcnosti má posunúť vpred celú značku. Základná štruktúra AMG.EA zdieľa niektoré prvky s platformou MB.EA, ktorú budú v budúcich generáciách využívať aj ďalšie modely Mercedesu, s menej dôsledným zameraním na výkony.

Po technologickej stránke prinesie nové SUV 800-voltovú architektúru, patentované elektromotory s axiálnym tokom energie, a pretože pôjde o hlavne softwarovo ovládané auto, tak tiež špeciálnu verziu operačného systému AMG.OS, ktorá je postavená na MB.OS. Interiér nového SUV bude údajne jedinečný, špeciálne vytvorený divíziou AMG a nájdeme v ňom unikátnu palubnú dosku s vlastnou grafikou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Ponúkne viac ako 1000 koní

Technické detaily oboch prichádzajúcich áut od AMG sú oficiálne zatiaľ tajné. Značka však uvádza, že ich platforma bude flexibilná a umožní rôzne usporiadania elektromotorov. To zahŕňa jednomotorový i dvojmotorový pohon zadných kolies, ako aj konfigurácie s dvoj, troj a štvormotorovým pohonom 4x4.

Nie všetky konfigurácie budú využité. Podľa zdrojov sa zdá, že nové SUV bude mať podobné nastavenie ako pripravované štvordverové GT, čo zjednoduší vývoj a výrobu.

Nová architektúra AMG.EA bola koncipovaná tak, aby vyhovovala pokročilým elektromotorom od spoločnosti Yasa. Yasa je firma, ktorú v roku 2021 odkúpil Mercedes-AMG a venuje sa vývoju a výrobe elektromotorov. Koncepcia pohonu AMG.EA je založená na technológii jednotky s axiálnym tokom, ktorý ponúka skvelú kombináciu vysokého výkonu, váhy a veľkosti. Yasa hovorí, že agregát s axiálnym tokom vyvinutý pre nové elektrické modely AMG váži iba 24 kg. Každá jednotka vyvinie až 487 koní a krútiaci moment 800 Nm. Využitie týchto motorov naznačuje, že športové SUV by mohlo ponúknuť viac ako 1000 koní.

Plánované odhalenie

Nové SUV AMG bude zrejme odhalené v roku 2026 a bude súťažiť s hlavnými konkurentmi, ako je BMW XM, Lotus Eletre a novým sedemmiestnym modelom Porsche, ktoré má pracovný názov K1. Údajne sa SUV AMG bude vyrábať v Sindelfingene a prípravy na úpravu továrne pre produkciu dvoch nových elektrických AMG modelov sú v plnom prúde.​

Podľa zdrojov sa zdá, že SUV bude čiastočne odhalené prostredníctvom pripravovaného konceptu. Pošuškáva sa, že vozidlo bude mať dĺžku približne 5100 mm, podobne ako koncept Vision AMG a rázvor náprav okolo 3000 mm, čo poskytne dostatočný vnútorný priestor a variabilitu. V porovnaní s hlavným konkurentom BMW XM (5110 mm) by malo byť o 10 mm kratšie a rázvor by mal byť kratší o 105 mm (3105 mm).

Zdroj: Autocar