Druhá generácia Cayenne GTS je v porovnaní so svojím predchodcom silnejšia o 4 kW.
Cayenne GTS poháňa 4,8 litrový atmosférický osemvalec. Motor pochádza z modelov Cayenne S. Pôvodne ho výrobca použil v Panamere S. Celkový výkon 309 kW (420 k) dáva jasne najavo, že GTS je jednoducho kráľom atmosférických Cayennov.
Jeho výkon prenáša osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic S. Najsilnejší nepreplňovaný Cayenne GTS akceleruje na 100 km/h za 5,7 sekundy. 200 km/h sa na tachometri ukáže za 13,3 sekundy. Model GTS na oko porušuje nemecké pravidlo elektronicky obmedzenej maximálky na 250 km/h. Ale značka Porsche bola v tomto smere vždy extra a svojim výrobkom nechávala maximálku bez obmedzenia. Najvyššia rýchlosť je teda 261 km/h. GTS jazdu údajne zvládne pri spotrebe v kombinovanom cykle 10,7 l/100 km. V tomto prípade môžeme ekológiu gentlemansky prehliadnuť.
Porsche Cayenne GTS je najsilnejším nepreplňovaným Cayennom druhej generácie. Komu nestačí 420 koňová porcia výkonu, ostáva mu model Cayenne Turbo, alebo Turbo S.
Porsche Cayenne druhej generácie je vo všeobecnosti v porovnaní s prvou generáciou ľahší zhruba o 10%.
V porovnaní s „obyčajným“ Cayennom S je GTS nižšie o 24 mm. Zmeny musel podstúpiť aj podvozok, kde hlavnú úlohu hrajú adaptívne tlmiče PASM (Porsche Active Suspension Management). V štandardnej výbave bude mať GTS rozšírené blatníky a športové doplnky vo vnútri aj vonku. Predok pochádza z Cayenne Turbo. Atmosféru dynamiky vytvára strešný spojler.
Na obrázkoch vidíme peknú matnú svetlozelenú farbu karosérie. Tú dopĺňajú čierne 20 palcové kolesá, ktoré majú byť mimochodom tiež súčasťou štandardnej výbavy. Interiér dopĺňa koža Altancara a športové sedačky. Bližšie informácie výrobca zatiaľ nezverejnil. Podrobnosti môžeme očakávať s blížiacim sa odhalením v Číne. Porsche Cayenne GTS pôjde v Európe do predaja v júli 2012. Cena pre Nemecký trh výrobca stanovil na hodnotu 90 774 €.