Že vám príde dizajn nedávno predstaveného BMW jemne povedané rozporuplný? Zvykajte si, BMW chce budiť emócie a šéf automobilky Oliver Zipse je presvedčený, že nové auto prakticky všetci milujú.

Presuňme sa však na chvíľu do minulosti. Spomínate si na BMW radu 7 s interným označením E65, ktoré svojho času navrhol Chris Bangle a na trh sa dostalo v roku 2001? Od svetovej premiéry jedného z historicky najkontroverznejších BMW uplynulo už viac ako 20 rokov.

Nemci na prelome milénia šokovali verejnosť i konkurenciu. Toto auto dodnes rozdeľuje fanúšikov, no tak či onak, práve kontroverzia zohrala v tomto prípade dôležitú rolu a potlačila auto smerom k úspechu. Zipse priznal, že práve tu načerpali inšpiráciu aj pre novú stratégiu BMW v duchu hesla „aj zlá reklama je reklama“.

Kontroverzia predáva

„Chcem kontroverziu. Bolo by to priveľmi jednoduché, ak ju nebudeme mať,” vysvetľuje šéf automobilky. “Ak nemáte už pri prvotnom dizajne kontroverziu, robíte chybu. Z nej totiž získate angažovanosť (zákazníkov, pozn. red.). Prinútite ľudí premýšľať.“

Či sa to niekomu páči alebo nie, nový kontroverzný „rukopis“ BMW nie je jednorazovým výstrelkom, ale súčasťou plánov automobilky. Nové produkty prichádzajúce z Bavorska chcú polarizovať a vytvárať polemiku, podobne ako model XM. Bavorská automobilka v septembri predstavila svoj najväčší a najvýkonnejší sériový model, ktorý rozhodne nevsádza na konzervatívny dizajn. V BMW sú presvedčení, že ulahodili väčšine zákazníkov. “Diskusií je veľa, ale takmer všetci ho milujú (model XM, pozn. red.),“ uzatvára Zipse.

Zdroj: Motor1