Oficiálny názov novej verzie je Niro Hybrid GPL a Kia si pri vývoji tohto modelu prizvala ku spolupráci známeho špecialistu BRC.
Výsledkom tejto kooperácie je prvý hybrid na skvapalnený plyn, ktorý je primárne poháňaný 1,6 litrovým atmosférickým benzínovým štvorvalcom s priamym vstrekovaním GDI. Spaľovacia jednotka produkuje 90 koní a 134 koní a pri práci jej asistujú dva elektromotory.
Prvým z nich je štartér-generátor s výkonom 11 koní a krútiacim momentom 35 Nm, druhým potom klasická jednotka naladená na 44 koní a 170 newtonmetrov. O ukladanie energie z rekuperácie či prebytku výkonu štvorvalca sa stará malá trakčná batéria s kapacitou 1,32 kWh a silu na predné kolesá posiela 6-stupňová dvojspojková prevodovka.
Kia uvádza systémový výkon plynového hybridu 126 koní a 265 Nm, s ktorým pri pohotovostnej hmotnosti 1556 kg dokáže Niro Tri-Fuel zrýchliť z miesta na stovku za 11,3 až 11,7 sekundy podľa konkrétnej výbavy.
V závislosti na verzii potom Kia uvádza maximálnu rýchlosť v rozmedzí od 154 do 160 kilometrov za hodinu, čo sú vcelku skromné čísla. Podobne skromné sú ale aj nároky tohto vozidla na palivo.
Presné čísla priemernej spotreby pri kombinovanej prevádzke či čisto na benzín alebo LPG Kia zatiaľ neuvádza, tvrdí ale, že so 42-litrovou nádržou na benzín a 40-litrovou na plyn dokáže Niro na jedno natankovanie prejsť až 1600 kilometrov.
zdroj: Kia