Predaj sa podľa všetkého začal už koncom minulého roka. Vstup Genesisu na slovenský trh bol ale natoľko nenápadný, že si to nikto z nás nevšimol. Napriek oneskoreniu považujeme za vhodné na tento fakt upozorniť, pretože nová zadokolka predstavuje revolúciu nie len pre značku Hyundai, ale i pre nadšených vodičov.
No a prečo by sme mali byť nadšení z nejakého Hyundaiu? Napríklad preto, že za 27 226 eur máme k dispozícii slušné driftovacie náradie v plnej výbave. Presne toľko stojí prepĺňaný dvojliter s výkonom 154 kW (210 k) pri 6 000 ot. Jeho výkon sa na utrhnutie zadných gúm širokých 245 mm môže zdať na hrane, krútiaci moment 299 Nm je ale k dispozícii od 2 000 otáčok. Ako sme už spomínali v staršom článku, blok motora je zhodný s tým v Mitsubishi Lancer Evolution X, čo potvrdzujú rovnaké hodnoty priemeru a zdvihu 86 x 86 mm. To znamená jediné: výkonový strop tohto motora je dosť vysoko a 300 až 400 koní po patričných úpravách nebudú problém. Alternatívu k šesťstupňovému manuálu predstavuje 5-stupňový automat za príplatok 1 210 eur.
Druhý variant za 29 243 eur tvorí nemenej zaujímavý motor V6 s objemom 3,8 litra a výkonom 223 kW (303 k) pri 6 300 ot. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 361 Nm až pri 4 700 otáčkach, ale podľa krivky je 340 Nm k dispozícii už pri 2 000 otáčkach. Newtonmetrov je na vyvolanie a udržanie dlhých powerslidov každopádne dostatok, čo by vám mohli potvrdiť mnohí americkí novinári, alebo aj profi drifter Rhys Millen. Šesťvalec pridá na prednej náprave oproti dvojlitru 43 kg a okrem manuálu sa dodáva so 6-stupňovým automatom ZF za 1 411 eur.
Oproti zahraničným trhom je u nás k dispozícii len jedna úroveň výbavy, napriek tomu nemusíme smútiť. Zahŕňa totiž všetko podstatné, čo by sme si mohli priať: samosvorný diferenciál Torsen, štvorpiestikové brzdy Brembo, až 19“ disky s obutím rozmerov 225/40 a 245/40, mechanická ručná brzda a plne vypínateľné ESP. Ideálny recept na... veď viete čo. Okrem toho tu je plná nálož komfortných prvkov ako bezkľúčový prístup, kožené čalúnenie, tempomat, ozvučenie značky Infinity a veľa ďalšieho.
Auto má pri celkovej dĺžke 4 630 mm veľký rázvor až 2 820 mm, čo naznačuje stabilitu počas driftovania a zároveň by zadné sedadlá mohli byť použiteľné aj pre dospelých. Spolu s kufrom objemu 332 litrov to bude vynikajúce auto na každý deň. Možno aj preto neváži málo (1 570 kg, resp. 1 613 kg podľa motora), vzhľadom k rozmerom a výbave to ale nie sú zlé hodnoty.
Automobilka udáva zrýchlenie na 100 km/h za 8 s pre 2.0 turbo a 6,4 s pre V6. Tieto hodnoty sú vzhľadom na výkonovú hmotnosť značne pesimistické, čo potvrdili americké testy dynamiky. Dvojliter sa bez problémov rozbehol na 96 km/h (60 mph) pod 7 s a čísla šesťvalca sa pohybujú medzi 5,5 až 5,8 sekundy.
Výbava je teda pevne daná a rozhodujúca bude voľba motora. Otázka na vás: Doplatili by ste 2 017 eur za takmer stovku koní a hlavne charakter a zvuk šesťvalca? Alebo dáte prednosť agilnejšiemu štvorvalcu s nekonečnými možnosťami ladenia? Tak či onak, máme tu auto, ktoré v danej cenovej kategórii nemá medzi zadokolkami konkurenciu. Za cenu šesťvalcového Genesisu Coupe máte úplne holé BMW radu 1 Coupe s dvojlitrom a bez samosvoru, Mazda MX-5 s výkonom 118 kW (160 k) stojí približne o 5 000 eur viac. Konkurencia v podobe hothatchov vznikne až s opustením veľmi podstatného faktu - zadného pohonu.
Ešte pred pár rokmi by sme neverili, že Hyundai môže vyrobiť kupé s pohonom zadných kolies. Rovnako by sme neverili, že si budeme môcť kúpiť 300-koňovú zadokolku pod 30 000 eur. V dobe, keď sa všetci predbiehajú vo vývoji hybridov a mechanické uzávierky nahrádza elektronika, prichádza Hyundai s veľkým motorom, zadným pohonom a samosvorným diferenciálom v základnej výbave. Rozhodne si tým získali naše sympatie!