Európska únia už nemohla odolať tlaku
VW Group zamestnáva po celom svete zhruba 665 000 zamestnancov. “Volkswagen AG je pri súčasnej situácii neschopný napraviť softvérové problémy typu ID.3. Pri finančných stratách nie je zároveň možné vyvíjať nové elektrifikované typy. To by viedlo k obrovským prepadom ziskov na trhoch, kde chystajú zákaz predaja vozidiel so spaľovacím motorom. Pokuty za porušenie emisných nariadení by boli pri súčasnej legislatíve pre spoločnosť likvidačné,” píše spoločnosť Volkswagen v tlačovom vyhlásení. K jeho iniciatíve sa pridali ďalší veľký zamestnávatelia, okrem iných aj koncerny PSA, Daimler-Benz a BMW Group. Tiež sa topia v stratách a neostávajú im dostatočné prostriedky na vývoj elektrifikovaných vozidiel, čo by mohlo viesť ku krachu automobiliek. Ten tlak Európsky parlament nezniesol a dnes ráno krízovo zasadol.
Hlasovanie europoslanca Wagnera Lügnera, ktorý sa o zmenu pričinil, počas krízového zasadnutia.
Napriek veľkej nevôli politikov sú s platnosťou od 1.4.2020 emisné normy zmenené. Nové nariadenie už schválila aj komisia a rada EÚ. Po novom je flotilový limit 165 g/km. Pri tom od tohto roku malo platiť iba 95 g/km. Európska únia urobila ústupok aj na základe podložených výskumov, že elektrifikovať treba lodnú a leteckú dopravu, keďže práve tá je najväčším znečisťovateľom. Masívna elektrifikácia sa tak pre osobnú dopravu odkladá. Predbežný odhad hovorí, že k súčasnému trendu ekologickej dopravy by sme sa mohli vrátiť po roku 2030, kedy by sa už ekonomika mohla uzdraviť.
Na dobíjanie si ešte pár rokov nemusíme zvykať.
Už teraz odborníci poukazujú na to, že elektromobilita sa nevráti. Podľa nich budúcnosť spočíva vo vozidlách na vodík. Keď sa pandémia skončí, nejaký čas tu s nami ešte hlučné spaľovacie motory ostanú. A my sa iba v tichosti tešíme.
Pravdaže, ak by nebol 1. apríl! - toto je PRVOAPRILOVÝ ŽART, VÁŽENÍ.
Foto: topspeed.sk, europarl.europa.eu