Studený vzduch vyvoláva medzinárodný problém. Mercedes rebeluje a odmieta uznať testy únie za správne.
Mercedes aj naďalej odmieta novú zmes kvôli tomu, že ju považuje za nebezpečnú. V jeho testoch došlo k viacnásobnému vznieteniu celého auta práve kvôli novému chladiacemu médiu. Európska únia aj naďalej zastáva názor, že R134a je škodlivé pre životné prostredie a nová náplň je lepšia.
Pred dvoma týždňami Francúzsko zakázalo registráciu nových Mercedesov triedy A, triedy B a triedy SL, ktoré boli do krajiny dovezené po 12. júni za účelom predaja.
Postup Francúzska po novom odobrila aj Európska komisia. V stredu sa v Bruseli stretlo 28 zástupcov krajín, ktorí rozhodli, že všetky autá predávané v Európskej únii by mali dodržiavať zákony a spĺňať potrebné predpisy. Podobné kroky ako Francúzsko by teda mali prijať aj ostatné členské krajiny.
Po francúzskom zákaze môže nasledovať séria obmedzení zo všetkých krajín EÚ. Mercedes sa však nemieni vzdať. Naďalej odmieta používať náplň R1234yf, ktorá podľa jeho testov ohrozuje bezpečnosť.
Väčšina automobiliek nemá s novou náplňou žiadny problém.
Mercedes na základe údajov predaja z minulého roka tvrdí, že zákazom registrácie jeho áut vo Francúzsku mohol prísť o 2 % z celosvetového predaja. V reči čísel to znamená, že predal o 29 000 kusov áut menej.
Mercedes podľa všetkého pracuje na vývoji novej klimatizácie, ktorá pre svoje fungovanie nebude potrebovať žiadne zo sporných chladiacich médií. Dovtedy však bude riskovať, že predaj jeho áut bude po celej únii obmedzený práve kvôli klimatizácii.
Zdroj: autonews.com
Prečítajte si aj: EÚ tlačí na Nemecko. Mercedes odmieta horľavú náplň klimatizácií