Posledná siedma generácia Phantoma tu bola s nami už od roku 2003. V tejto triede vozidiel však nie je bežné, že generačná obmena príde po 6 či 7 rokoch. Siedma generácia bola tiež prvým vozidlom od Rolls-Royce, ktorú predstavili už pod krídlami BMW. Vozidlo tak malo niektoré prvky z BMW, ako napríklad vidlicový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 338 kW (460 k). Existovali celkovo 3 verzie predávané ako sedan, drophead kupé a kupé.

Výkladná skriňa luxusu a pohodlia na 4 kolesách, to je nový Rolls-Royce Phantom. Len zvuková izolácia váži až 130 kg.

Novinka sa trochu od konštrukcie BMW odkloní, aj keď znaky BMW tu budú stále jasné. Zatiaľ čo taký Maybach je vlastne prezlečený dlhý Mercedes-Benz triedy S, nový Phantom bude odlišný. Zaujímavosťou je, že celkovú dĺžku zmenšili o približne 7 cm, čo dnes nie je bežný jav. Karoséria je voči predchodcovi tuhšia až o 30 %, avšak hmotnosť vozidla stúpla asi o 100 kg na približne 2 700 kg.

Laserové svetlomety budú pravdepodobne to isté, čo ponúka BMW v modeloch i8 a 7.

Na tomto údaji má však svoju váhu aj dodatočné odhlučnenie, ktoré tvorí až 130 kg zvukovej izolácie. Celé vozidlo má 6 mm dvojvrstvové sklo, Rolls-Royce tak tvrdí, že ide o najtichšie vozidlo na svete. Napríklad špeciálne pneumatiky s penovou vrstvou znižujú hluk až o 9 dB. Voči predchodcovi je tichší až o 10 % pri rýchlosti 100 km/h a to nie je nezanedbateľná hodnota.

Ukazovateľ zostatku výkonu, ktorý má vodič k dispozícii, je typickým ukazovateľom Rolls-Royce.

Motor so zdvihovým objemom 6,75 litra a usporiadaním V12 produkuje 420 kW (563 k). Krútiaci moment 900 Nm putuje cez 8-stupňovú automatickú prevodovku na zadné kolesá. Preč tak už sú doby, keď Rolls-Royce neudával hodnoty výkonu, ale len prezradil, že vozidlo má „dostatočné dynamické vlastnosti“. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by tak mal model zvládnuť za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, avšak z Rolls-Royce prišli správy, že pri testoch na okruhu Nardo dosiahli exempláre aj rýchlosť 300 km/h.

Maximálny luxus nájdete vnútri, dnu sa dostanete cez takzvané "samovražedné" dvere.

Model je tiež výkladnou skriňou nových technológií. Novinka tak ponúkne laserové svetlomety, ktoré majú mať dosah 600 metrov a budú vraj tie najlepšie na svete. Vzduchové pruženie má využívať kamery v prednej časti vozidla, ktoré majú ešte rýchlejšie skenovať vozovku a priniesť informácie do riadiacej jednotky, ktorá tak upraví podvozok na prichádzajúcu vozovku. Túto výbavu má za príplatok aj napríklad Mercedes-Benz s Magic Body Control, avšak Rolls-Royce bude asi niekde „inde“. Ďalšou „vychytávkou“ bude zatáčanie všetkých 4 kolies.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tvar tehly na 4 kolesách

Čo sa týka exteriéru, stačí orezať tvar tehly o vykrojenie nad prednou a zadnou kapotou a máte tvar nového Phantoma. Ostré hrany sú vidieť vo všetkých častiach, dizajn voči siedmej generácii tak veľmi nezmenili. To však nie je na škodu, takto hranaté vozidlo sa určite v záplave aerodynamických „presúvadiel“ vôbec nestratí. Nový Phantom má tiež stáť na 21-palcových diskoch a za príplatok ponúkne značka 22-palcové kolesá.

Takýto výhľad bude mať majiteľ nového Phantoma.

Veľký 12,3-palcový displej ponúkne veľmi jemné rozlíšenie, proste to, na čo sú zákazníci Rolls-Royce zvyknutí. Interiér prinesie opäť maximum luxusu, čo si viete predstaviť. Koľko bude vlastne nový Phantom stáť? Aj keď Rolls-Royce cenu ešte nezverejnil, môžeme očakávať, že bude o niečo vyššia, ako predchádzajúci model. Ten začínal na približne 420-tisíc dolárov, čo je cca 360-tisíc eur. Samozrejme, s rôznymi individuálnymi príplatkami vystrelí cena do astronomických výšin. Pokochajte sa fotogalériou, obrázky totiž povedia viac, ako môj suchý text.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov