Karta sa obracia a Tesla začína mať navrch. Finančné správy oboch spoločností hovoria jasnou rečou: Za 3. štvrťrok zaznamenala Tesla čistý zisk 3,29 miliardy dolárov v porovnaní s 3,15 miliardy dolárov, ktoré dosiahla ako zisk japonská Toyota. Možno si poviete, že tieto dve čísla sú dosť podobné, no prvý pohľad môže byť klamlivý. Tesla totiž predala 7-krát menej áut ako Toyota, no napriek tomu zaznamenala 8-krát vyšší zisk v prepočte na auto ako Toyota.
V treťom štvrťroku Tesla predala 344-tisíc vozidiel, zatiaľ čo Toyota dosiahla predaje na úrovni 2,62 milióna vozidiel. To sa rovná priemernému zisku 9 750 USD na vozidlo v prípade Tesly a len 1 200 USD na vozidlo nesúce značku Toyota. Výsledný rozdiel? 8550 amerických dolárov, teda v prepočte priepastných 8504 eur.
Dôvody úspechu
Ak chceme hodnotiť úspechy Tesly, nedá sa hovoriť len o jednom faktore. Automobilka neustále zlepšuje svoje procesy, dokázala zjednodušiť výrobu a znížiť náklady vďak novým technológiám. Značka je schopná udržať na uzde svoje náklady i vďaka tomu, že svoje autá predáva zákazníkom napriamo bez drahých sprostredkovateľov a externých predajných sietí.
Vyzerá to tak, že aj Toyota sa teraz obracia k autám na baterky a zmenou stratégie chce vyťažiť z „vlny“ rastúceho záujmu o elektromobily. Môže však už byť neskoro.
Zdroj: drivetesla.ca