Koniec krátkej verzie Jeepu Wrangler jeho verných priaznivcov isto nepoteší, emisná realita v EÚ je však taká a nič sa nedá robiť. Kým vo zvyšku sveta zostáva krátky Wrangler naďalej v ponuke, Európa sa s ním musí rozlúčiť. A nielen to, európsky Wrangler príde v mene ekológie o všetky spaľovacie motory, okrem jedného. Tým bude dvojlitrový štvorvalec v plug in hybridnej verzii 4xe.
Trakčnú batériu s kapacitou 17 kWh a ďalšie elektromotory sa konštruktérom do krátkej verzie nepodarilo vtesnať.
Do krátkej verzie to nenatlačíme
S touto zmenou úzko súvisí spomínané vyradenie krátkej verzie z ponuky. Do jej útrob sa totiž nepodarilo vtesnať pohonné ústrojenstvo plug in hybridného pohonu (4xe) pozostávajúceho z benzínového prepĺňaného štvorvalca s objemom 2 l a dvoch elektromotorov. Ten menší s výkonom 45 kW (61 k) zároveň slúži ako štartér-generátor a pomáha pri rozjazdoch. Silnejší (107 kW/146 k) slúži na čisto elektrický pohon, prípadne ako výpomoc spaľovaciemu motoru s výkonom 200 kW (272 k). Celkový výstupný výkon hybridnej sústavy je 280 kW (380 k), vďaka čomu dokáže Wrangler 4xe zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,4 s a na čisto elektrický pohon by mal zvládnuť cca 50 km (trakčný akumulátor má kapacitu 17 kWh). Údaje sú to na papieri naozaj zaujímavé, až čas však ukáže, či dokážu vynahradiť charizmu krátkych verzií s poriadnym benzínovým, či naftovým motorom. Zákazníkov modelu Wrangler totiž viac ako „papierová“ spotreba často zaujímajú skôr úplne iné atribúty.