Automobilka Volkswagen momentálne rieši problém so zle fungujúcim softvérom systému núdzového volania eCall. A nejde len o internú záležitosť, fungujúci eCall je totiž od 31.3.2018 legislatívna povinnosť, Spolkový úrad pre dopravné prostriedky (KBA) preto rýchlo pripravuje nariadenie a povinnom stiahnutí všetkých dotknutých a už predaných Golfov VIII späť do servisov, kde musí byť majiteľom chybný softvér okamžite „prepálený“ za novšiu fungujúcu verziu. Podľa automobilky ide približne o 30 000 áut. Výroba modelu Golf VIII sa však nezastavila. Všetky vyrobené autá momentálne smerujú na sklad, kde budú uložené až dovtedy, kým nebude pripravený nový softvér. Dodávky pre zákazníkov boli okamžite pozastavené.
Odbory dvíhajú varovný prst
Problém už oficiálne priznala aj automobilka. „Počas interného vyšetrovania sme zistili, že pri niektorých vozidlách Golf VIII by mohlo dôjsť k nespoľahlivému prenosu údajov medzi riadiacimi jednotkami, čo by mohlo viesť k výpadkom systému núdzového volania eCall,“ uvádza Volkswagen. Celá situácia však znepokojuje aj vedenie odborov fabriky. Golf je totiž ťažiskovým produktom automobilky a jeho dobré meno sa buduje už dlhé roky. Zlá povesť modelu Golf by preto mohla mať pre celý koncern fatálne následky. „Tí, ktorí sa takto zahrávajú s povesťou modelu Golf, sa súčasne zahrávajú s pracovnými miestami svojich zamestnancov,“ uvádza kriticky Bernd Osterloh z dozornej rady VW. Zároveň dodáva, že horší štart do života zatiaľ nemal žiadny z doterajších Golfov. Osterloh je zároveň šéfom odborov, takže jeho varovné slová vyznievajú o to vážnejšie.
Golf v tom nie je sám
Spomínaný problém sa samozrejme netýka len samotnej automobilky Volkswagen. Rovnakú techniku používajú ako integrálnu súčasť podvozkovej platformy MQB Evo aj automobilky Audi, SEAT a Škoda. A hoci sa konkrétne aplikácie pri jednotlivých značkách v detailoch líšia (hardvérovo aj softvérovo), možnosť problémov to nevylučuje. Podobné opatrenia ako samotný Volkswagen preto už pripravujú aj ostatné koncernové značky.
zdroj: Reuters