Predseda DUH Jürgen Resch opisuje priebeh merania takto: „Nechali sme vykonať dva testy vozidla Opel Zafira, ktorý bol uvedený do prevádzky tento rok v auguste. Prvý z nich bol klasický test vozidla pre zistenie emisií. Pri druhom sme simulovali bežnú prevádzku a nechali sme pripojiť druhý jazdiaci pás, aby sa točili aj zadné kolesá autá. Emisie pri druhom teste vzrástli o 400 percent.“ Pri simulovanej rýchlosti 150 km/h vraj emisie oxidov dusíka dosiahli až 17-násobok normy. Keďže tento model nemá pohon oboch náprav, nemôže podľa DUH to, či sa točia alebo netočia aj zadné kolesá, ovplyvniť emisie vozidla. Jediným vysvetlením je podľa nich softvér, ktorý by rozoznával testovanie a bežnú premávku a vypínal vstrekovanie močoviny, čiže AdBlue do výfukových plynov. DUH preto vyzval nemecký úrad pre dohľad nad automobilovým trhom (KBA), aby záležitosť preveril.
Opel sa bráni
Opel však manipulácie razantne odmieta a okamžite reagoval vyhlásením, v ktorom obvinenia DUH označil za falošné a bezdôvodné. Podľa automobilky nie je fér, že DUH verejne obviňuje Opel z podvodu, ale ani po opakovaných výzvach im neposkytla záznamy z merania. Výrobca na svoju obranu reagoval meraním rovnakého modelu a to aj na skúšobnom zariadení, ktoré roztáča iba dve kolesá, aj zariadení, ktoré roztáča všetky štyri kolesá. Výsledok bol podľa automobilky rovnaký a motor v oboch prípadoch splnil zákonné limity. Opel zároveň zásadne odmieta, že by softvér v ich motoroch vyvinutý koncernom GM akokoľvek rozoznával režim testovania emisií. Opel teda tvrdí, že emisné limity spĺňa.
Zdroj: pravda, Opel