Automobilky to dnes rozhodne nemajú ľahké. Na jednej strane bojujú so stále sa sprísňujúcou legislatívou a jej nevypočítateľnosťou a na strane druhej zbroja na dobu elektrickú. To so sebou prináša rastúce ceny nielen pripravovaných elektromobilov, ale aj áut so spaľovacími motormi a s tým klesajúci priestor na marže. Ako z toho von? Cielenie na zákazníkov prahnúcich po originalite s ochotou si za výnimočnosť priplatiť. Presne tento recept pred časom použil Fiat a techniku racionálnej Pandy ponúkol aj v kabáte modelu 500. Pochopiteľne za viac peňazí. Retro je skrátka vždy „in“. Na jeho vlnu preto naskakuje aj Renault a pošle do výroby retro SUV s veľkosťou súčasného Captura.
Odmyslite si dobrodružné detaily a máte pred sebou "prémiové" retro SUV s technikou modelu Captur.
Doplní, či nahradí?
Ako prezradil Renault, koncept 4Ever Trophy (na úvodnej fotografii) otvára cestu novému plne elektrickému SUV segmentu B, teda autu veľkostne zodpovedajúcemu aktuálnemu Capturu. Stáť má tej istej technike ako pripravovaný elektrický Renault 5, teda na platforme CMF-B EV vychádzajúcej z aktuálnej platformy modelov Clio/Captur. Je preto veľmi pravdepodobné, že popri štandardných elektromobiloch (údajne lacnejších než Zoe) pripravuje Renault aj „prémiovejšiu“ vetvu reprezentovanú elektrickými R5/R4. Kedy sa novinky objavia v sériovej výrobe, zostáva zatiaľ neznáme, automobilka k nim však už teraz marketingovo priťahuje pozornosť a predvádza, že si občas rada zaspomína. Najnovšia štúdia 4Ever Trophy preto prichádza v retro lakovaní modelu 4L 1962 (Ile-de-France Blue).