Uvedenie takého modelu je vlastne celkom logické, pretože na piedestáli momentálne tróni P1, máme tu už dávno zavedený MP4-12C a medzi nimi sa udomácnil 650S. Ako informuje Car and Driver, malý MaC, teda P13, príde s technikou z MP4, no s nižším výkonom. Karbónová vaňa by mala byť totožná, rovnako ako 3,8-litrový motor, no s výkonom len okolo 500 k. Výkon je jednoducho daný konkurenciou, pretože autá úrovne 911 Turbo alebo Audi R8 V10 disponujú výkonom 520 - 560 k. McLaren avizuje, že napriek nižšiemu výkonu na papieri to bude žihadlo, pretože v prospech jazdnej dynamiky bude hrať hmotnosť. Neviem síce kde uberú nejaký ten gram, keď už teraz je všetko z karbónu, no spôsob asi našli. Odrazí sa to aj na cene, ktorá má byť 2/3 z 12C.
Dizajn by mal evokovať vrcholný P1, podobne ako 650S už teraz s prednou maskou a svetlami. Možno čo-to pochytí i v oblasti aerodynamiky, má mať podobnú siluetu ako P1. Bolo by asi nedomyslené predpokladať, že lacný McLaren P13 ako ťahúň predajov, bude automobilka ponúkať len v jednej karosárskej variante. Takže čakajme kupé a spyder.