Pre malosériovú výrobu sa na území EÚ vzťahujú iné emisné pravidlá ako pre bežne vyrábané a dovážané modely jednotlivých značiek, práve toto pravidlo sa preto rozhodla využiť spoločnosť Partisan Motors (stojí za ňou Jurij Postnikov) na „znovu uvedenie“ modelu Lada 4x4 na nemecký trh. Normálnou cestou by to vzhľadom na prísne emisné normy už nešlo, resp. by to malo značný vplyv na výslednú cenu produktu a ďalšie legislatívne komplikácie pri schvaľovaní, nemecký dovozca sa preto v spolupráci s automobilkou AvtoVAZ rozhodol pre vlastnú malosériovú výrobu auta (z dovezených komponentov) priamo v Nemecku. To znamená iné schvaľovacie podmienky a homologizáciu, ktorá je teraz možná bez procedúr potrebných pre veľkosériové dovážané autá. Trochu šalamúnske riešenie má však praktický výsledok – limitovanú 50-kusovú sériu modelu Lada 50th Anniversary Edition.
Lada 50th Anniversary Edition má dostať terénne pneumatiky BF Goodrich, rozšírené blatníky a úpravy v štýle továrenskej verzie Bronto. Na želanie má byť k dispozícii originálny svetlozelený odtieň laku.
Klasická technika v pozlátku
Edícia Lada 50th Anniversary Edition vychádza z klasickej aktuálnej Lady 4x4 s atraktívnejšími doplnkami karosérie, ktoré by ju mali odlíšiť od zvyšku konfekcie v tomto modelovom rade. Partisan Motors hovorí o dizajnových úpravách pochádzajúcich z návrhárskej dielne ruského dizajnéra Vladimíra Yartseva, ktorý kedysi pracoval priamo pre AvtoVAZ Togliatti. Ukrátený by však nemal byť ani interiér, tu sa objaví kožené čalúnenie, bohatšia výbava a nejaká tá plaketa odkazujúca na poradie v špeciálnej sérii 50th Anniversary Edition. Na technike sa však nič meniť nebude, majitelia teda dostanú klasický benzínový štvorvalec 1.7 MPi 8V (vstrekovanie Bosch) a 5-stupňovú manuálnu prevodovku spojenú s redukčnou prevodovkou. Partisan Motors má v pláne postaviť 50 kusov, každý v cene 19 900 eur. Už teraz spoločnosť vyhlasuje, že záujem presiahol ich očakávania a uvažujú, ako k zákazníkom dostať viac špecificky upravených áut.