Ruskému dizajnérskemu tímu visia na stenách kancelárie evidentne plagáty Toyoty RAV4. Inšpiráciu jej tvarmi nová Lada Niva Travel 2021 (VAZ 212300-80) jednoducho nezaprie. Či sa to Rusom podarilo alebo nie, musí zhodnotiť každý sám, faktom však je, že novinka „prekukla“ a naozaj pôsobí dojmom nového auta. Minimálne spredu, už bočný a zadný pohľad však technické príbuzenstvo s predchádzajúcim Chevroletom Niva neutaja. Celkové rozmery novinky sú 4099 x 1804 x 1653 mm, rázvor osí kolies si zachoval hodnotu 2450 mm.
Okrem klasickej verzie sa objavuje aj offroadová verzia s bohatším zastúpením nelakovaných plastov a vyššou svetlou výškou.
Pod novým kabátom stará technika
Že ide len o facelift, prezrádza aj technika auta. Na pohon verzie Travel 2021 slúži rovnaký benzínový atmosférický štvorvalec 1.7 8V MPi naladený na 59 kW (80 k) a 127 Nm, ktorý posiela na všetky kolesá silu cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku s redukciou. Konštruktéri upravili aj podvozok a v terénnejšej verzii Offroad (v ponuke totiž zostáva aj klasická verzia Niva Travel bez výrazných plastových lemov a nasávacieho „šnorchla“ pri A-stĺpiku) údajne zodvihli svetlú výšku auta o 43 mm. Zaujímavé je však administratívne zníženie max. povolenej hmotnosti na nápravy. Kým doteraz Nive fabrika povoľovala max. zaťaženie náprav 1310/1210 kg (vpredu/vzadu), po novom je to už len 990/1050 kg. Čo to znamená? Okrem iného aj to, že na novinku už priaznivci offroadu nenavešajú toľko ťažkých rámov či navijákov ako doteraz. Pravdepodobne ide o administratívny zásah súvisiaci s novou legislatívou. Tejto teórii nahráva aj fakt, že v ponuke zostane aj staršia verzia (s pôvodnými zaťaženiami náprav), ale len v štvormiestnej konfigurácii (preradenie do inej kategórie podliehajúcej iným pravidlám).
Nová Lada Niva Travel 2021 by sa mala dostať do predaja už začiatkom roka 2021, s príchodom do EÚ sa samozrejme počíta len v rámci individuálnych dovozov.
zdroj: Lada online, ZR