Auto s týmto dizajnom v spojení s dvanásťvalcom nemusí byť vôbec na zahodenie.
Prečo však testy prebiehajú práve v tejto krajine? Odpoveď je veľmi jednoduchá. Aston Martin pošle Lagondu len na niektoré trhy. Pohybovať sa bude najmä v krajinách, kde ropa strieka priamo zo zeme a teda testy musia prebiehať v jej prirodzenom prostredí. Podľa výrobcu zatiaľ skúšky prebiehajú veľmi dobre.
Aká však Lagonda bude? V prvom rade si musíme všimnúť jej jedinečný dizajn. Super sedan vyzerá dobre z každej strany. Ako keby ho výrobca vystrihol z filmu. Pod kapotu uložil šesťlitrový dvanásťvalec s výkonom 447 kW (600 k). Výkon smeruje na zadné kolesá prostredníctvom osemstupňového automatu. Zrýchlenie na stovku potrvá 4,2 sekundy. Maximálka je zatiaľ tajomstvom.
Aston Martin Lagonda bude exkluzívnou hračkou pre arabských šejkov, ktorí nehľadnia na ekológiu. Vďaka tomu môže byť sedan ešte zaujímavejší, ako keby plnil prísne európske limity.
Testy v Ománe mali preukázať, či auto zvládne náročnú prevádzku v extrémne teplých podmienkach.
Bohužiaľ, napriek všetkému tento Aston Martin na našich cestách nebudeme mať takmer žiadnu šancu vidieť. Výrobca ho nasmeruje na Blízky východ. Počet kusov navyše prísne obmedzí. Vznikne ich len 100!
Cena vozidla zatiaľ nie je známa, no už teraz je úplne jasné, že bude vysoká. Prečo však pôjde Lagonda len do Blízky východ? Veď aj v ostatných častiach určite žijú ľudia, ktorí by ju chceli a dokázali zaplatiť. Za všetkým asi môžeme hľadať rôzne európske alebo americké limity a regulácie. Je dosť možné, že Aston Martin pri výrobe tohto vozidla nemusí vôbec hľadieť na napĺňanie regulácii a teda Lagonda môže vzniknúť v úplne inom duchu, ako väčšina dnešných áut.
Pôvodná Lagonda existovala v rokoch 1976 až 1990. Taktiež išlo o sedan s veľmi svojským dizajnom, ktorého pohon zabezpečoval 5,3 litrový osemvalec.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Aston Martin zaradí Lagondu opäť do obehu