Keď sa dozviete, že táto vec dokáže vystreliť na stovku za 3,5 s, na dvesto za 9,9 a prekročí 300 km/h, asi vám bude srdečne jedno ako vyzerá...
Poznáme aj krajšie, aj ľahšie, aj výkonnejšie autá. Ale v kombinácii týchto parametrov ich na svete veľa niet.
Konštrukcia je založená trubkovom priestorovom ráme, ktorý vznikol v USA. V Nemecku ho prepracovali a prispôsobili potrebám Custom GT. Povrch, teda karoséria tiež pochádzajúci zo zámoria. Je zo sklolaminátu a uhlíkových vláken. Výsledkom pepracovanej skladačky je extrémne nízka hmotnosť. V rôznych konfiguráciách od 960 do 1 080 kg. Celková hmotnosť je len 1 415 kg.
Konštrukcia a hmotnosť sú len detaily. Najdôležitejším je motor. Pod zadnou kapotou Custom GT sa ocitol agregát, ktorý pochádza z Corvette. Určite tušíte, že v jeho vývoji má prsty General Motors. Zákazník má však na výber z dvoch osemvalcov. Slabšia 6 litrová hliníková verzia vyprodukuje 331 kW (450 koní) pri 5800 ot. a maximálny krútiaci moment 560 Nm pri 4 600 ot. Väčšej pozornosti sa však teší hliníkový 7 liter V8. Dosahuje magických 405 kW (550 koní) pri 5 800 ot. a krútiaci moment 605 Nm pri 4 700 ot.
Pred zadnou nápravou je buď 6, alebo 7 litrový motor V8 z USA
Tipnete si výkonovú hmotnosť najvýkonnejšej verzie. S prepĺňaným motorom s výkonom 545 kW a hmotnosťou len 1 080 kg táto zelená beštia každého dorazí číslom 1,98 kg na kilowatt! To je strašidelný údaj, hodný pilostkého výcviku. (pre porovnanie Bugatti Veyron je výrazne nad 2,5 kg/kW).
7 litrový osemvalec jazdí na kombináciu LPG a bioetanolu E85
S voliteľným preplňovaním je CCG Custom GT schopný poskytnúť výkon až 740 konských síl! Nezabúdajte, že Custom GT má extrémne nízku hmotnosť. Oba motory navyše spĺňajú normu Euro 4. Štvorica hrubých koncoviek výfukového potrubia dodáva jazde potrebný soundtrack. Prenos sily na zadné kolesá zabezpečuje 6-stupňová manuálna prevodovka. Prevodové pomery nie sú pevne dané, ale prispôsobia ich potrebám majiteľa. Vo voliteľnej výbave sa nachádza aj sekvenčná prevodovka.
Jazdné výkony sú závislé od nastavenia prevodových pomerov, preto ich nemožno určiť presne. Pohonné jednotky zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,3 alebo 3,5 s. 200 km/h sa na tachometri objaví po zhruba 9,9 s. Maximálna rýchlosť sa pohybuje v rozmedzí od 285 do 320 km/h.
Custom GT má náskok pred konkurenciou najmä vďaka možnosti jazdy na LPG. Nízke prevádzkové náklady a vysoký výkon sú nenahraditeľné.
Priemer koncoviek výfuku dáva najavo, že pod kapotou je poriadne stádo koní
Vo svete športových áut sa príliš na spotrebu nehľadí. Napriek tomu, výrobca chce znížiť prevádzkové náklady stroja a šetriť životné prostredie. CCG Custom GT ecoVision môže byť vybavený motorom prispôsobeným pre spaľovanie LPG. Vozidlo pri spotrebe 15 až 20 litrov plynu na 100 km zvládne prejsť 300 km.
Dvojsedadlový športiak s motorom uloženým uprostred má výškovo nastaviteľný podvozok s nezávislým zavesením kolies na pružiacich jednotkách KW. Ten sa dá prospôsobiť rôznym potrebám. Vpredu má CCG Custom GT 370 mm brzdové kotúče so 6-piestovými strmeňmi MOV’IT, zatiaľ čo zadné kolesá si vystačia s 342 mm kotúčmi a 4-piestovými strmeňmi. Na výrobu brzdového vedenia bola navyše použitá flexibilná oceľ spolu s teflónom.
Interiér vozidla vyrábajú v Nemecku. Môže byť plne podriadený majiteľovým požiadavkám. Dizajnéri inšpiráciu jasne hľadali v okruhových špeciáloch. Napriek tomu však zachovali dávku luxusu a exkluzivity. Záujemcovia sa nemusia báť, že automobil svoj postoj k ekológii striktne vyjadruje zelenou farbou. Z ponuky farieb si vyberie naozaj každý. Na jar roku 2012 príde nová verzia CCG Custom GT s ešte nižšou hmotnosťou a agresívnejším motorom. Volať ju budeme „Competition“.
So svojou výškou, motorom a nastaviteľnými prevodovými pomermi sa CCG Custom GT neujme nikde inde ako na okruhu