Spojenie hybridov a Lamborghini sa prvýkrát začalo črtať už v roku 2014, keď automobilka predstavila na autosalóne v Paríži koncept Asterion. Ten kombinoval atmosférický motor V10 hneď s tromi elektromotormi, pričom celkový výkon mal dosahovať až zhruba 662 kW, teda 900 koní. Asterion sa však nikdy nedostal do sériovej výroby, a tak prvý hybrid Lamborghini prišiel až v roku 2019, keď odhalili model Sián. Ten sa stal nielen prvým elektrifikovaným autom značky, ale so 602 kW (819 k) aj najvýkonnejším sériovo vyrábaným Lamborghini v histórii. Automobilka však potvrdila, že k nemu pribudnú ďalší elektrifikovaní súrodenci. 

Elektrifikáciou vpred

Automobilový priemysel (hlavne v Európe) sa posledné roky točí najmä okolo emisií. Stále prísnejšie emisné normy dávajú výrobcom zabrať a bez elektrifikácie je takmer nemožné ich naplniť. Lamborghini sa rozhodlo, že do roku 2025 chcú znížiť svoje emisie CO2 na polovicu. Ako? Elektrifikáciou Huracánu, Aventadoru aj Urusu. V roku 2023 tak predstavia svoj prvý sériovo vyrábaný hybrid (nakoľko Sián je len limitka). V nasledujúcich štyroch rokoch plánujú do elektrifikácie svojho portfólia investovať viac než 1,5 miliardy eur, pričom do konca roka 2024 budú všetky modely značky elektrifikované. Daná investícia bude zároveň najväčšou v histórii automobilky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Lamborghini tiež potvrdilo, že niekedy po roku 2025 predstavia aj elektromobil. Neprezradili však, či prvý Lamborghini elektromobil bude superšport alebo pôjde o SUV na štýl Urusu. Na druhej strane, fanúšikovia tejto tradičnej talianskej značky ešte nemusia hádzať flintu do žita. Lamborghini totiž pripravuje dvojicu plnohodnotných superšportov s motorom V12, ktoré odhalia ešte tento rok, pričom automobilka tvrdí, že pôjde o oslavu spaľovacieho motora. 

zdroj, foto: Lamborghini