Dobrou správou je, že atmosférická V12 ostáva. Lamborghini hovorí, že ide o úplne nový motor s typovým označením L545, jeho objem 6,5 litra je ale identický. Že ide skutočne o novú konštrukciu, naznačuje okrem iného aj hmotnosť 218 kg, čo je o 17 kg menej, ako vážila pôvodná pohonná jednotka.
Samotný spaľovací agregát produkuje pri kompresnom pomere 12,6:1 neuveriteľných 825 koní pri 9250 otáčkach za minútu (128 koní na liter bez preplňovania!) a jeho obmedzovač vás pustí až na hranicu 9500 ot./min. Maximálny krútiaci moment 725 newtonmetrov odovzdáva pri 6750 ot./min.
Na (o 180 stupňov otočený) dvanásťvalec nadväzuje nová osemstupňová dvojspojková prevodovka, ktorá nahradzuje automatizovaný manuál. Novinka má mokré spojky a kvôli tomu, aby ušetrila miesto v pozdĺžnom smere a v stredovom tuneli uvoľnila miesto pre prídavné akumulátory, je otočená naprieč.
Prevodovka je dlhá 560 mm, široká 750 mm, vysoká 580 mm a má hmotnosť 193 kg, čo nie je málo, ale je do nej integrovaný jeden z troch elektromotorov, ktorý na tomto mieste slúži zároveň ako štartér-generátor. V12 pomáha s akceleráciou výkonom 110 kW (150 koní) a krútiacim momentom 150 Nm.
Zaujímavé tiež je, že prevodovka nemá spiatočku. O cúvanie sa stará dvojica olejom chladených elektromotorov. Každý z nich má len 18,5 kg, 350 Nm a ďalších 110 kW, teda 150 koní, ak by ale bolo kombinovaných 300 koní a 700 Nm pri jazde dozadu niekomu málo, môže sa k nim pridať i tretí elektromotor.
Prostým sčítaním výkonov štyroch motorov by sme sa dostali na 1275 koní, takto to ale nefunguje. Kvôli odlišným priebehom výkonov nové Lamborghini ponúkne systémových 1015 koní. Krútiaci moment Taliani neuvádzajú.
LB744 dostane (nepochybne kvôli úspore hmotnosti) pomerne malú lítiovo-iónovú batériu s kapacitou len 3,8 kWh, čo je ekvivalent približne 1,5 litra benzínu. Najvtipnejšie na tom je, že ju budete môcť nabiť zo zásuvky, inak povedané, pozeráte sa na úplne prvý plug-in hybrid Lamborghini.
Integrovaná nabíjačka má len 7 kW, ale kvôli svojej veľkosti bude baterka aj tak nabitá v priebehu 30 minút... teda v prípade, ak nájdete dostatočne výkonnú zásuvku istenú patričnou poistkou.
Ako sme naznačili, články sú umiestnené v stredovom tuneli, uložené v bezpečnostnom puzdre s dĺžkou 1550 mm, šírkou 240 mm a výškou 301 mm. Lamborghini hovorí, že pri rekuperačnom brzdení, napríklad pri jazde z kopca, je možné nabiť ich za 6 minút.
zdroj: Lamborghini