Zaujímavosťou je, že Miura nevznikla na pokyn zakladateľa spoločnosti Ferrucciho Lamborghiniho, ale ako voľnočasová aktivita skupiny inžinierov. Tí chceli postaviť auto, ktoré dokáže zvíťaziť na trati a zároveň zaujme nadšencov na bežnej ceste.
Lamborghini Miura 50. výročie

Prvé objednávky na Miuru prišli už po vzhliadnutí šasi :)

Zaujímavosťou je, že Miura nevznikla na pokyn zakladateľa spoločnosti Ferrucciho Lamborghiniho, ale ako voľnočasová aktivita skupiny inžinierov. Tí chceli postaviť auto, ktoré dokáže zvíťaziť na trati a zároveň zaujme nadšencov na bežnej ceste. Šasi prototypu na autosalóne v Turíne získalo obrovskú pozornosť, aj bez karosérie! O rok neskôr prišiel sériový model. Okrem uloženia motora V12 vzadu-uprostred zaujala Miura aj elegantným dizajnom Marcella Gandiniho. Výkon dvanásťvalcového agregátu sa pohyboval od 260 kW (350 koní) do 283 kW (385 koní). Suchá hmotnosť bola v rozmedzí 1125 - 1292 kg!


Lamborghini oslávilo 50 výročie Miury jazdou po ceste, kde natáčali film „The Italian Job“ z roku 1969. Aj táto snímka pridala na popularite superšportu. Taliani vytiahli na oslavu dva múzejné kusy a vydali sa na slávny horský prechod St. Bernard v blízkosti Švajčiarska. Zaujímavosťou je, že na akcii nešoféroval auto herec Michael Caine, ale „otcovia“ Miury – konštruktéri Gian Paolo Dallara a Paolo Stanzani a dizajnér Marcello Gandini. Tí sa previezli na svojom diele po dlhých rokoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zábery z filmu The Italian Job (1969)