Z kedysi významnej automobilky Lancia dnes zostalo torzo. Spoločnosť založená v roku 1906 pôsobí už dlhší čas iba na domácom talianskom trhu, kde predáva výhradne zastaralý typ Ypsilon. Tomu sa napriek všetkému stále dobre darí. Materský koncern Stellantis však chce zvučnú značku vrátiť na medzinárodnú scénu, čo nepôjde bez zmeny portfólia.
Lancia v týchto dňoch konkretizovala svoje plány na aktuálnu dekádu. Zatiaľ avizuje trojicu nových vozidiel, ktoré plánuje uvádzať v dvojročných intervaloch. Ako prvá príde v roku 2024 štvrtá generácia typu Ypsilon. Opäť pôjde o malý hatchback určený predovšetkým do mesta, pričom na výber má ponúknuť hybridný alebo elektrický pohon.
Taliani by následne uviesť crossover, ktorý oživí označenie Aurelia známe z polovice minulého storočia. Malo by ísť o čistokrvný elektromobil. To isté platí pre vzkriesený kompakt Delta, ktorého uvedenie sa odohrá v roku 2028. Vtedy má Lancia kompletne prejsť na batériovú techniku. Okrem iného to znamená, že hybridný Ypsilon vypadne po štvorročnej kariére z palety.
Dôležitá bude inšpirácia históriou
Okrem základnej stratégie Lancia naznačila, že jej chystané produkty sa majú dizajnovo inšpirovať bohatou históriou firmy. Ikonické prvky budú reinterpretovať modernou formou. Taliani konkrétne spomínajú charakteristický gril, ktorý by mal využívať inovatívne osvetlenie.
V interiéroch plánuje automobilka taktiež čerpať v minulosti. Okrem toho má využívať najviac recyklovaných materiálov v rámci koncernu Stellantis, pričom údajne sa chce z hľadiska kvality a vyhotovenia vyrovnať značke Mercedes-Benz. Lancia chystá tiež uvedenie virtuálneho rozhrania SALA (Sound Air Light Augmented), cez ktoré sa bude ovládať ozvučenie, osvetlenie a klimatizácia.
Taliansku značku čaká opätovné budovanie portfólia aj siete dílerov. V príprave má byť 100 showroomov, ktoré budú umiestnené v 60 najdôležitejších mestách Európy. Mimo starého kontinentu zatiaľ Lancia plány nemá. Predpokladá však, že časom bude až polovicu áut predávať cez internet.
Zdroj: Carscoops