Malá Lancia Ypsilon je na trhu od roku 2011, teda 9 rokov. Tak, ako sme si mysleli, že má ísť do dôchodku, tak ju Lancia stále udržuje pri živote. Veď čo by aj nie, keď sa o nezáujem zákazníkov nemusí báť a len na domácom talianskom trhu predáva viac áut, ako celé portfólio Alfy Romeo v EÚ.

A tak sa automobilka rozhodla do ponuky zaradiť novú motorizáciu. Nie je prekvapením, že ide o nový mild-hybrid z dielne Fiatu, ktorý sme nedávno predstavili v 500-ke a Pande. Okrem toho, že ide o rozšírenie ponuky, pomôže aj znížiť flotilovú tvorbu CO2 (aj keď slovo flotila je v prípade Lancie asi príliš silné slovo).

Okrem hybridu aj LPG a CNG

Lanciu Ypsilon si môžete kúpiť len na domácom talianskom trhu, k dispozícii je 1,2-ka na LPG, 0,9 TwinAir na CNG a práve predstavená 1,0 mild-hybrid. Ten nahrádza doterajší štvorvalec 1,2 Fire. Výkon nového mild-hybridu je na úrovni 51 kW (69 k) a k dispozícii je 163 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Spaľovaciemu motoru pomáha elektromotor s výkonom 3,6 kW (5 k), ten je spojený so spaľovákom ako štartér-generátor. Funguje na 12 V miesto bežne používaných 48 V a dobíja akumulátor s kapacitou 11 Ah. Ypsilon s ním zrýchli na 100 km/h za 14,2 s a maximálna rýchlosť je 163 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Najväčšou zaujímavosťou je fakt, že aj keď ide o elektrifikovanú verziu, cenovka štartuje na 14 450 eur. Verzia na LPG začína na 16 200 eur a na CNG až na 17 950 eur. Je skutočne zaujímavé pozorovať Lanciu s jedným modelom, ktorá valcuje Alfu Romeo s viac modelmi, ktoré predáva po celej EÚ. Uvidíme, ako dlho to Ypsilonu ešte vydrží, snáď dopomôže k rozhodnutiu o vývoji nového modelu od Lancie. Hoci pod krídlami FCA neviem, neviem.

Zdroj foto: Lancia