Land Rover Defender aktuálne ponúka výber medzi trojdverovým modelom 90 a dlhším variantom 110 disponujúcim párom dverí navyše. Už dlhšie nie je tajomstvo, že ponuku rozšíri natiahnuté vyhotovenie 130. Nadväzuje tým na portfólio originálu známeho v takomto formáte od roku 1983 (pôvodne s číselným označením 127).
Už tesne pred premiérou modernej generácie britského off-roadu v roku 2019 sa objavila interná prezentácia hovoriaca o príprave sto-tridsiatky. Neskôr pribudli fotografie vývojových prototypov, na ktorých žiadne maskovanie neskrylo nafúknutú zadnú časť. Najnovšie sa najväčšia verzia typu Defender ukazuje na patentových obrázkoch zverejnených napríklad webom Autocar.
Rázvor zostáva nezmenený
Nákresy potvrdzujú predpoklady o absencii akýchkoľvek úprav dizajnovej stránky. Land Rover sa zmení akurát proporčne, jeho zadný previs bude podstatne dlhší. V interiéri by to malo umožniť vytvoriť priestor pre osem sedadiel. Pri ich sklopení môžeme tiež rátať s nejakými litrami navyše pre batožinu, na presné číslo si ale ešte musíme počkať.
Defender 130 by mal podľa zvyčajne dobre informovaného britského magazínu merať na dĺžku presne 5,1 metra. Rozdiel oproti variantu 110 údajne dosiahne 342 mm, pričom všetko pripadne výhradne na zadný previs. Rázvor osí náprav zostane nezmenených 3 022 mm.
V prípade pôvodnej generácie mala verzia 130 aj natiahnutý rázvor, z čoho vychádzalo dané číslo. Pri prepočte na palce mali dve základné vyhotovenia medzi osami kolies 92,9“ a 110“. Natiahnutý model disponoal rázvorom 127“ a pôvodne sa tak aj volal, neskôr Land Rover číslo zaokrúhlil podobne ako pri trojdverovom kúsku.
Paletu by mal obohatiť aj pick-up
Na oficiálne potvrdenie spomínanej dĺžky si ešte musíme počkať, rovnako ako na ďalšie parametre. Zaujímavé bude nepochybne užitočné zaťaženie. V originálnej podobe zvládol Defender 130 odviezť najviac 1,4 tony a stal sa vďaka tomu základom pre mnohé nadstavby či prestavby. Vrátane pick-upov.
Dnešná podoba britského terénneho vozidla už nemá pevný rám a užitočnou hmotnosťou za predchodcom zaostáva. Za hodnotu 860 kg sa však medzi autami so samonosnou karosériou nemusí hanbiť. Zadná náprava modelu 130 síce nebude posunutá, ale môže byť vystužená na zvýšenie možného zaťaženia. Na jej základoch má totiž opäť vzniknúť aj pick-up.
Defender 130 asi dostane všetky motory známe z doterajších verzii off-roadu, vrátane plug-in hybridu a osemvalca. Podľa pôvodných plánov mal debutovať počas tohto roka. Môžeme pritom predpokladať, že aj tento variant sa bude montovať v slovenskej fabrike koncernu Jaguar Land Rover.
Zdroj: Autocar