V roku 2010 sa úprava týkala iba kozmetických zmien, teda novej prednej masky a zadnej časti. Tentoraz zmeny idú hlbšie. Predné i zadné svetlomety su teraz kombináciou xenónov a LED diód, čo dáva autu nový charakter. Maska a hmlové svetlá majú pochrómované lemovanie. V palete farieb pribudli tri nové, zákazník môže zvoliť navyše zelenú Aintree, a dva odtiene modrej - Havana a Mauricius.
V interiéri je celkom nová stredová konzola, ktorá má tlačítka usporiadané prehľadnejšie než súčasná verzia. Jej dominantou je 5 palcový displej a celý stredový tunel pôsobí takým uhladenejším dojmom. Ako vidieť i z fotografií, niečo tam "chýba". Freelander totiž prišiel o manuálnu ručnú brzdu. O všetko, vrátane nastavenia jazdy v teréne, sa teraz stará elektronika.
Auto naštartujete bez kľúčika a k novým technológiam, ktoré pribudli po facelifte, treba prirátať i parkovaciu kameru a hlasové ovládanie. Audio systém Meridian je teraz štandardom, na výber v troch variantoch. Základ je 8 reproduktorová 80W sústava, vyššie je 380W 11 repráková sústava a na vrchole ponuky stojí 17 reproduktorový systém s výkonom 825W.
Freelander 2 je oproti predchodcovi zasa o niečo modernejší. Krok s dobou treba držať...
Do úrovne výbavy sú zamiešané ďaľšie veci ako koženné sedadlá, dodatočný bodykit, 380W audio Meridian ako štandard vo verzii XS a 19" kolesá. Úroveň výbavy HSE pridáva drevenné lišty či presklennú strechu.
Paleta motorov sa nezmenila. Od minulého roku je to teda 2,2-litrový turbodízel TD4 (148 k), SD4 (187 k) a dvojkolka s motorom eD4 (148 k).