Toto je úlet tým správnym smerom, Land Rover totiž predstavuje nový Defender V8. Fabrický offroad s kompresorom prepĺňaným osemvalcom 5.0 V8 Supercharged pod kapotou je terénna šialenosť, na ktorú je hrdá aj samotná fabrika. „Motor 5.0 V8 dáva Defenderu nový rozmer na poli jazdných schopností na ceste aj v teréne. Defender nebol ešte nikdy tak príťažlivý, ako práve teraz,“ povedal na adresu V8 produktový šéf automobilky Land Rover, David Hemming.
Zaujíma vás kombinovaná spotreba takto motorizovaného Defendera? Automobilka mu udáva 14,5 l/100 km, čo je v prepočte 327 g oxidu uhličitého na 1 km. Za každé predané auto preto fabrika (resp. zákazník) zaplatí do pokladne EÚ poriadne mastnú pokutu za nadlimitnú produkciu emisií. Tak ale ako hovorí, kto chce opicu, musí mať aj na banány.
Dlhý aj krátky
Osemvalec bude k dispozícii s krátkou (Defender 90) aj dlhou (Defender 110) karosériou, pričom v obidvoch prípadoch to bude nadpriemerne dynamický offroad. Fabrika potvrdzuje, že krátky Defender 90 V8 sa z 0 na 100 km/h dostane už za 5,2 s (čo je vzhľadom na hmotnosť, aerodynamiku, aj prítomnosť obrovských 22-palcových diskov naozaj šialenosť) a dosiahne max. rýchlosť až 240 km/h. A čo ho vlastne tlačí dopredu? Motor naladený na 525 koní a 625 Nm, ktorý cez osemstupňový automat a tri diferenciály ženie všetky štyri kolesá. Aby sa takto premotorizovaný Defender vôbec udržal na ceste, obúva pneumatiky Continental CrossContact s rozmermi 275/45 R 22, ktoré sa opierajú o upravený športovejšie ladený podvozok. Ceny osemvalcového Defendera zatiaľ nie sú známe.