Land Rover rozohráva ďalšiu partiu na tému „retronávrat“. Po honosne vybavených verziách nového Defendera totiž prichádza s verziou Hard Top, ktorá je pripomienkou rovnako pomenovaných pracovných verzií svojho dávneho predchodcu. Novinka mieri na puristicky zameraných zákazníkov, ktorí ocenia návrat modelu ku koreňom. Ale pozor, aj keď sa Hard Top tvári ako „sociálna“ verzia Defendera, stále ide o veľmi schopné, no predsa len imdžové auto, ktoré si nehanbí za svoje služby vypýtať viac peňazí. Ak teda čakáte vyslovene účelový pracovný nástroj do lesa alebo na stavbu, musíte hľadať inde.
Defender Hard Top je k dispozícii v obidvoch verziách rázvoru – ako Defender 90, aj Defender 110.
Som „tvrďas“, ale mám svoju úroveň
Čo to o skutočnom charaktere auta napovie už fakt, že hoci predchádzajúci Hard Top vďačí svojmu pomenovaniu odnímateľnej streche, novinka strechu „odhodiť“ nevie. Predchodcu tak pripomína len jej kontrastným lakovaním, rovnako ako plechovými diskami kolies a karosériou bez zbytočných ozdôb. Na rovnako vysokej úrovni ako pri ostatných Defenderoch je aj výbava a armáda elektroniky na palube. Treba však uznať, že to „pracovnému“ Defenderu naozaj sekne. Účelnejšie je zariadená aj kabína s dvomi sedadlami a jedným núdzovým uprostred. Druhý rad sedadiel tu však nečakajte. Nákladový priestor je prístupný zadnými, do boku otvárateľnými dverami.
„Pracovne“ zameraná novinka by sa mala na trhu objaviť ešte tento rok.
K dipozícii je aj pneumatický podvozok schopný auto zodvihnúť na svetlú výšku 291 mm. Nájazdové uhly sú v tom prípade 38° a 40° a si to situácia vyžiada, predvedie brodivosť 900 mm.