Aj keď to v súčasnej situácii asi nie je príliš podstatné, niektoré trhy jednoducho počítajú daňové zaťaženie auta podľa CO2 (WLTP). A tá od 1. apríla 2020 prichádza do platnosti s tým, že už výrobca nebude môcť upravovať NEDC hodnoty. Tým sa hodnoty CO2 u väčšiny áut dostávajú na vyššiu úroveň. Land Rover Range Rover SDV8 má hodnoty CO2 na úrovni 278 g/km, čo je pre súčasnú situáciu skutočne veľa.
Automobilka preto onedlho predstaví elektrifikáciu šesťvalcového dieselu, s ktorým pribudne aj 48 V sieť (ponesú označenie D300 a D350). Pôjde o ohraničenie výkonového spektra, teda sa bavíme o maximálnom výkone 221 kW (300 k) a 257 kW (350 k). S týmito motormi by mal Range Rover vypustiť každý km už „len“ 225 g CO2.
Odídu aj šesťvalce
Časom tento motor poputuje aj pod kapoty iných modelov, napríklad Jaguarov F-Pace alebo XF, keďže XJ by mal byť už len elektromobilom. Za veľkou V8 nám však môže byť ľúto. V ponuke tak zostáva v koncerne VW, kde sa tiež v prípade Touaregu šušká o jej postupnom ukončení. Ešte tak zostáva SQ7 a SQ8. Mercedes-Benz aj BMW svoje V8 dieselové motory „zabili“ už dávnejšie. A postupne prídu na rad aj najvýkonnejšie šesťvalce, informovali sme vás o tom v článkoch o modeloch 50d od BMW.
Zdroj: autocar.co.uk