Manuálna prevodovka?

Hneď na začiatok si treba ujasniť, že drift mode v týchto superhatchoch nefunguje tak, ako obyčajný zadný náhon. Na predné kolesá ide stále nejaká časť výkonu a preto nie je šmýkanie také jednoduché, ako v bežnej zadokolke. Presvedčil sa o tom aj Maroš v teste CLA45S Shooting Brake. Uniknutý prezentačný dokument zobrazuje dostupné športové režimy. Začína sa režimom Race, ktorý auto nastaví do toho najtvrdšieho režimu. V tejto kolónke je dôležitá poznámka, “pre vozidlá s automatickou prevodovkou bude automaticky zaradený stupeň S.” Je teda šanca, že Golf R bude mať aj manuálnu prevodovku alebo to bude iba ctrl c-ctrl v poznámka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na dnešnú dobu sympatický zvuk

Režim Special ešte preskočím, poďme na režim Drift. Ten bude k dispozícii iba pre vozidlá vybavené R Performance zadným diferenciálom s variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi zadné kolesá za pomoci dvoch spojok. V tomto režime posunie 4motion väčšinu výkonu na zadné kolesá, čím by mala byť dosiahnutá pretáčavosť. Takisto stabilizačný systém oneskorí svoje zásahy do riadenia (tu sa naskytá otázka, či ju bude možné úplne vypnúť). Režim Individual vysvetlovať netreba, avšak režim Special je naozaj špeciálny. V ňom by mal totiž palubný systém prispôsobiť charakteristiku pruženia severnej slučke Nürburgringu. Nie každý máme to šťastie, aby sme sa v zelenom pekle vozili každý týždeň, tak budem zvedavý, ako sa bude správať napríklad na okreskách alebo SlovakiaRingu. Takisto, či sa bude dať pocítiť rozdiel voči režimu Race.

Na internet sa dostalo aj video, ktoré zachytáva aj zvuk novinky. Okrem iného, na všetky detaily nemusíme dlho čakať. Odhalia ho už zajtra, v stredu 4. novembra 2020, a pod kapotou sa bude nachádzať 2.0 TSI z Tiguana R. Výkon by sa mal pohybovať na úrovni 320 koní a krútiaci moment 420 Nm.

Zdroj: cochespias.net, motor1.com
Foto: motor1.com