Písal sa rok 2013 a BMW uvádza po dvoch rokoch od premiéry šokujúceho konceptu i3 na trh jeho sériovú výrobu. Nové BMW i3 pôsobí na trhu štandardných áut ako zjavenie, a zďaleka pritom nejde len o jeho elektrický pohon, ale aj dizajn, koncepciu usporiadania vnútorného priestoru a technológie použité pri výrobe tohto auta. Uhlíková karoséria bola už vtedy extrémne drahá na vývoj, aj výrobu, napriek tomu sa jej BMW nezľaklo a pomocou jej ľahkej konštrukcie kompenzovalo vysokú hmotnosť ťažkých trakčných akumulátorov na palube. Bola to skrátka drahá výstrednosť pre vyznávačov pokrokových technológií. Aj preto prekvapuje, že BMW i3 nakoniec zostalo vo výrobe až 9 rokov.
Vyrobilo sa z neho štvrťmilióna kusov. Na revolučný elektromobil je to úctyhodné číslo.
Zrel ako víno
Automobilka BMW ohlásila, že výroba BMW i3 definitívne skončí v polovici roku 2022, kedy uvoľní výrobné kapacity pre pripravovanú novú generáciu Mini Countryman (prípadne technicky identické BMW iX1). Doteraz sa z modelu BMW i3 vyrobilo približne 250 000 kusov, pričom aj na konci produkcie sú jeho predaje uspokojujúce. Aj to je znak toho, ako veľmi v roku 2013 predbehlo dobu a ponúklo nadčasovú konštrukciu schopnú prežiť až do roku 2022. Dostane BMW i3 vôbec nástupcu? Nateraz údajne nie a jeho zákaznícku základňu preberie na svoje ramená nová generácia Mini Electric.