Kategórii MPV sa v EÚ už niekoľko rokov po sebe nedarí a jej predaje klesajú. Zákazníci sa naučili jazdiť na crossoveroch a SUV, zatiaľ čo priestrannejšie a často aj univerzálnejšie MPV vymierajú. V Japonsku a ázijskej časti sa im však stále darí a tak miestni výrobcovia na tento segment nezanevreli. Výnimkou nie je ani Toyota, ktorá kontinuálne, už niekoľko generácií drží pri živote model Sienta. Teraz predstavila jeho najnovšiu generáciu, ktorá opäť využíva techniku hatchbacku Yaris. Bez preháňania sa tak dá povedať, že je to duchovný nástupca auta, ktoré sme u nás svojho času poznali ako Yaris Verso.
Yaris Verso z prelomu tisícročí veľa krásy nepobral. Z praktickej stránky bol však výborný.
Až pre sedem ľudí
Tretia generácia Toyoty Sienta opäť používa techniku modelu Yaris, na celkovej dĺžke 4,3 m však ponúka až tri rady sedadiel pre sedem cestujúcich. Auto je tak plnohodnotným členom rodiny MPV. Na pohon používa to isté, čo Yaris, vrátane hybridnej kombinácie, aj pohonu všetkých kolies z verzie Yaris Cross (s elektromotorom na zadnej náprave). Vzhľadom na nezáujem o podobné modely v EÚ sa k nám Sienta pochopiteľne nedostane, na druhej strane je to možno aj trochu škoda. Ako okrajová záležitosť by sa v Európe možno ujala, na rozdiel od Yarisu Verso je totiž relatívne úhľadným autom s pomerne vyváženými proporciami. Alebo sa mýlime?