Vývoj a technológie idú dopredu, je dobré to rešpektovať a nebrániť vývoju. V súčasnosti však dochádza k stavu, keď smerovanie automobilového priemyslu neurčuje trh a preferencie zákazníkov, ale prísna legislatívna ruka EÚ zabalená v „zelenej“ rukavici. Obeťou súčasného vynúteného smerovania európskeho autopriemyslu sa stáva ďalšie malé auto. Tentoraz končí Renault Twingo, presnejšie povedané, automobilka už nepočíta s jeho nástupcom. Paradoxom je, že záujem o Twingo stále je, automobilke sa však vývoj jeho nástupcu pri aktuálnej legislatíve vôbec neoplatí. Úlohu štýlového mestského približovadla zastúpi pripravovaný elektrický Renault 5. Že už nepôjde vzhľadom na jeho cenu o auto pre každého, je zrejmé už teraz.
Drahý na vývoj aj prevádzku
Nechápte ma zle, nie som proti elektrickým autám, najmä v husto osídlených mestách dávajú z hľadiska lokálnych emisií skutočne význam, ako však prezrádza aj krok Renaultu, aktuálna legislatíva EÚ je nastavená tak, že malým jednoduchým autám nepraje, zatiaľ čo ťažké a výrobne drahé autá pretláča často nespravodlivými pravidlami. Vzhľadom na nastavené procesy tak automobilkám nezostáva nič iné, len produkovať stále drahšie a nedostupnejšie elektrifikované a elektrické autá. A liga najmenších mestských áut je toho výborným dôkazom. Na klasický benzínový mestský hatchback fabrika dnes prakticky dopláca. Čím je auto ľahšie a jednoduchšie, tým viac (vzhľadom na nezmyselný algoritmus výpočtu pokút za nadprodukciu flotilových emisií).
Ako prezradil Luca de Meo, vývoj novej generácie Twinga sa automobilke už neoplatí. Nejde pritom o jeho klesajúce predaje, na tie sa automobilka údajne naopak nemôže sťažovať, vzhľadom na nevyhnutnosť použitia drahých technológií (najmä na poli protiemisných systémov a súvisiacich periférií) sa však neoplatí. Podľa Mea by bolo riešením spojenie s nejakým strategickým partnerom, ani tak by však nemali vyhraté. Aby malo nové Twingo potenciál prežiť na trhu niekoľko rokov, muselo by byť elektrické. A na tomto poli chce Renault zaútočiť novým Renaultom 5. Keďže už jeho samotná technika je veľmi drahá, fabrika ho musí ponúknuť ako štýlový elektromobil pre nový druh moderných zákazníkov ochotných si priplatiť. Vedenie automobilky však nevylučuje, že označenie Twingo v budúcnosti opäť použije. Nateraz však z automobilovej scény minimálne na nejaký čas odíde.