420 kW, teda 571 k z 4,8 l atmosférického V10
Výkonom 420 kW (571 k) disponoval najrýchlejší model značky, aký sa kedy dostal do sériovej výroby. Reč je o superšportiaku LFA v špeciálnej verzii Nürburgring Package. Inžinierom Lexusu sa toto číslo podarilo vyžmýkať zo 4,8-litrového atmosférického motora V10. Okrem výkonnejšej jednotky dostal automobil aj špeciálny aerodynamický balík z uhlíkových vlákien. Z verzie Nürburgring Package urobili iba 50 kusov, celkovo z modelu LFA vyrobili 500 áut.
30 miliárd kombinácií
Na cesty síce vyrazilo iba 500 vozidiel Lexusu LFA, ak zoberieme do úvahy všetky exempláre a dostupné konfigurácie, akými bolo možné auto modifikovať, dostaneme sa na neuveriteľných 30 miliárd kombinácií.
Najvýkonnejší hybrid v histórii Lexusu má 327 kW (445 k)
Impozantnou rýchlosťou sa môže pochváliť aj najvýkonnejší hybrid v histórii Lexusu. Hovoríme o modeli LS 600h, ktorý je vybavený zážihovým a elektrickým systémom s celkovým výkonom 328 kW (445 k). Vozidlo má pod kapotou 5-litrový V8. Vnútri nového hybridného Lexusu LS 500h pracuje motor V6 3.5, ktorý dosahuje celkový výkon 359 k. Aj napriek tomu je auto omnoho živšie ako jeho predchodca. Stovku dosiahne za 5,5 sekundy. Modelu LS 600h to trvá okolo šesť. Vďačí za to nižšej hmotnosti auta a modernejšej prevodovke.
10 prevodových stupňov
V športových Lexusoch LC 500 a LC 500 Convertible nájdeme automatické prevodovky až s 10 rýchlostnými stupňami. V roku 2016, keď Lexus predstavil kupé LC, bolo prvým automobilom prémiovej triedy s automatickou prevodovkou s takým vysokým počtom stupňov.
2 400 wattov audiosystému Mark Levinson
Lexus už 20 rokov spolupracuje s americkým vývojárom audio systémov prémiovej triedy Mark Levinson, ktoré poskytujú ten najkvalitnejší zvuk. Nájdeme ich v mnohých modeloch, avšak najrozsiahlejší systém sa dostal iba do jedného auta, vlajkovej limuzíny LS. Tento model je dostupný s audio systémom s celkovým výkonom až 2 400 wattov a 23 reproduktormi.
28 nastavení sedadiel
Kvalitné prémiové auto musí každému vodičovi umožniť zaujať za volantom dokonalú polohu. Majitelia Lexusov si môžu sedadlo upraviť podľa 28 rôznych parametrov. Tieto nastavenia ponúka limuzína LS v najvyšších variantoch.
26 palcov - nie pre kolesá, ale obrazovky!
Znakom našej doby sú čoraz väčšie displeje umiestňované vo vnútri automobilov. Lexus nastavil latku skutočne vysoko a do modelu luxusného vanu LM, ktorý je k dispozícii v Ázii, namontoval 26-palcové multimediálne obrazovky. Môžu ich využívať cestujúci v druhom rade sedadiel, ktorí majú v najvyššej rade k dispozícii aj kapitánske sedadlá s masážnou funkciou a chladničku.
973 prototypov prvého V8
Lexus LS 400, predstavený v roku 1989, bol prvým automobilom v histórii značky. Japonci chceli na trh vstúpiť veľkolepým spôsobom, preto na ňom pracovali obzvlášť precízne. Až tak, že pokiaľ 4.0 V8 získal definitívnu podobu, vytvorili 973 prototypov. Úsilie sa im však vyplatilo.
Jachta dlhá 65 stôp
Hoci je Lexus známy svojou ponukou špičkových automobilov, jeho najväčším modelom je jachta s dĺžkou 65 stôp, čiže necelých 20 metrov. Názov modelu LY 650 je tiež odvodený od jej rozmerov. Jachta má tri úrovne, rovnaký počet spální a stojí od 3,74 milióna dolárov (okolo 3,08 milióna EUR).
5 miliónov SUV-čiek
Lexus mal minulý rok dôvod oslavovať. Značka prekonala hranicu 5 miliónov predaných SUV-čiek na celom svete od začiatku svojej existencie. Najpopulárnejším da stal model RX, ktorého predaj dosiahol až 3,1 milióna kusov.
96 % celkového predaja
Lexus je známy vďaka svojmu hybridnému pohonu. V roku 2004 ho japonská značka použila v modeli SUV RX 400h. Stala sa tak prvou v histórii, ktorá takýto pohon zaviedla aj v prémiovom segmente. Od tých čias majú hybridy pre Japoncov čoraz väčší význam. Dnes tvoria viac ako 96 % celkového predaja Lexusu na trhoch v západnej a strednej Európe.
Už od 22 900 EUR
Najlacnejším v ponuke značky Lexus je v súčasnosti model CT 200h. V slovenských showroomoch stojí hybridný hatchback od 22 900 EUR. Štandardne je auto vybavené zážihovým a elektrickým motorom s výkonom 136 k.