Predajom nových áut dnes vládnu predovšetkým autá typu SUV. A ak sú pre zákazníkov bežné SUV príliš veľa, siahajú po crossoveroch. Klasický hatchback to má skrátka stále ťažie a ťažšie. Transformácia trhu a zmena požiadaviek zákazníkov sa pritom začali objavovať už pred desiatimi rokmi, teda v dobe, keď sa Lexus rozhodol pustiť na trh prémiový a patrične drahý luxusný hatchback. A keďže šlo o Lexus, prišiel rovno s hybridným pohonom. A hoci má hybridná jednotka nesporné výhody v plynulosti a efektivite, náročným zákazníkom často nestačí jej dynamika pri športovej jazde. Možno aj to sa, v kombinácii so sebavedomou cenou, podpísalo pod celkovo slabší odbyt modelu CT 200h.
Prvá verzia CT 200h mala ešte menšiu masku chladiča.
Rok 2022 je posledným
Lexus CT 200h je dodnes v predaji už len na domácom japonskom trhu, aj tu mu však už „zvoní hrana“ a v októbri 2022 ho Lexus pošle definitívne do minulosti. Údajne bez náhrady. Na sklonku kariéry ho automobilka ponúkne už len v limitovanej edícii Cherised Touring s kontrastným lakovaním a nevšedne bohatou výbavou. Na pohon slúži hybridný pohon s max. výkonom 100 kW (136 k), ktorý hatchback CT 200h rozbehne maximálne na 180 km/h.
Prémiový hatchback bodoval pri náročných zákazníkoch, tým však často nestačila jeho dynamika.