Fungovať môže len v elektromobiloch a hybridoch
Lexus Direc4 je nový systém riadenia pohonu oboch náprav. V klasických autách so spaľovacím motorom sa ho však nedočkáme, keďže podstatou jeho fungovania sú dva elektromotory vmontované priamo do nápravy. Tento druh pohonu je určený pre novú generáciu batériových elektrických vozidiel (BEV) a hybridných elektrických vozidiel (HEV).
Lexus Direct4 kontinuálne mení jazdné vlastnosti auta
Systém Direct4 presne riadi prenos krútiaceho momentu z predného a zadného elektromotora a brzdnej sily na všetky štyri kolesá. Automatickým nastavením vyváženosti pohonu predných a zadných kolies prispôsobuje jazdné podmienky zámerom vodiča, mení charakter jazdy a poskytuje vozidlu najlepšiu polohu pri jazde. Systém využíva prednú a zadnú e-nápravu, každú s elektromotorom s vysokým krútiacim momentom a prevodom transaxle, a sústreďuje sa na optimálne rozdelenie hnacej sily. Keďže elektromotor je priamo spojený s kolesami pomocou jedného hnacieho hriadeľa, pracuje bez oneskorenia.
Jeho práca je intuitívna a vysoko citlivá, vďaka čomu má vodič pocit skutočného a úplného spojenia s vozidlom. Navyše poskytuje ideálnu rovnováhu predvídateľnosti a vzrušenia vďaka mohutnému lineárnemu zrýchleniu a povznášajúcemu výkonu v zákrutách. Systém je zároveň skonštruovaný tak, aby zabezpečoval tichý chod a komfort, čo sú atribúty verné DNA značky Lexus.
Novú technológiu predstavuje v krátkom filmovom rozhovore Takaši Watanabe, hlavný konštruktér projektu Elektrifikovaný Lexus. Film obsahuje aj praktickú ukážku výhod technológie Direct4 prostredníctvom jázd prototypov vozidiel na trati. Watanabe vysvetľuje, že jedným z hlavných cieľov vízie je využiť nové elektrické technológie na zlepšenie jazdných vlastností vozidiel, na ktoré reagujú zmysly človeka.
Nový film ponúka aj krátky náhľad do budúceho dizajnérskeho myslenia spoločnosti Lexus a odkrýva náčrty a zábery nového koncepčného vozidla, ktoré bude plne predstavené v prvom štvrťroku 2021. Hlavný dizajnér Koiči Suga vysvetľuje, ako technológie elektrifikácie ovplyvnia dizajn vozidiel a ich výkonnosť – napríklad tak, že nebude potrebné zabezpečiť predné chladenie motora a chladiča. Bude to predstavovať nové zaujímavé možnosti vyjadrenia technologického pokroku v trojrozmernej forme vozidla.
Zdoj: Lexus News