Mesiac po začiatku predaja nového Lexusu LC v Japonsku prekročil počet objednávok očakávaný dopyt plánovaný na tri roky!
Mesiac po začatí predaja nového coupé LC prijali v japonských autosalónoch okolo 1 800 objednávok. Je to 36-násobne viac ako predpokladaný dopyt. Ten počítali zhruba na 50 kusov mesačne. Vo februári 2016 odhadovali, že ročný dopyt po modeloch LC bude celosvetovo predstavovať 6 600 ks. Z nateraz objednaných áut v Japonsku je 1 000 kusov (55 %) verzia LC 500 s konvenčným pohonom a 800 kusov (45 %) sú hybridné Lexusy 500h.
Športový Lexus LC je sériový model, ktorý nadväzuje na koncept LF-LC (skratka Lexus Future Luxury Coupé). Rovnako LC 500, ako aj jeho koncept, boli vyznamenané cenami Eyes on Design na North American International Auto Show v Detroite. V tomto roku získal Lexus LC cenu Car Design of the Year pre najlepší sériovo vyrábaný automobil a takisto bol vybraný ako auto výročia magazínu Playboy.
Portál Lexus Enthusiast uviedol, že ak koncern rýchlo nezvýši produkciu, čakacia doba na vytúžené sa predĺži na neuveriteľné 3 roky. Lexus LC vyrábajú v zmodernizovanej továrni Motomachi v Toyota City. Podnik sa rozprestiera na takmer 1,6 miliónoch m², zamestnáva vyše 7 000 pracovníkov, z ktorých polovicu tvoria inžinieri. Táto továreň je známa výrobou modelu LFA, z ktorého v rokoch 2010-2012 vyrobili spoločne 500 kusov.
Lexus zahájil výrobu modelu LC už aj pre Európu
Lexus tento mesiac už zahájil výrobu aj pre európsky trh. Vo vyššie spomínanom Motomachi automobilka postavila úplne novú montážnu linku. Výrobné prostredie upravila tak, aby sa najzručnejší majstri mohli v pokoji sústrediť na presnosť a kvalitu, ktorá je potrebná pri každej jednej fáze výrobného procesu.
Prvé kusy by sa mali na starom kontinente predávať už v auguste.
Priestor pre konečnú montáž úplne upravili. Plocha je teraz celá biela, čo má podporiť pokojnú a vyrovnanú atmosféru pri skladaní tohto luxusu na kolesách. Na každý jeden pracovný úkon majú pracovníci zhruba 20 minút, čo by malo predstavovať záruku toho, že všetky fázy procesu budú splnené na 100 %.
Novinkou je presklená kabína, kde je každý milimeter karosérie podrobne prezretý pod umelým svetlom z LED svetiel. Priestor pre kontrolu tlmičov a výfuku je obklopený silnejšími panelmi, aby bolo možné odhaliť aj tie najmenšie nedostatky. Taktiež tam kontrolujú funkčnosť aj ostatných dielov na aute.
Montovaniu LCečka sa venuje tím špeciálne vybraných a vyškolených zamestnancov, ktorí už majú mnohoročné skúsenosti v oblasti výroby vozidiel tejto značky.
Lexus pri výrobe LC stavil na overenú technológiu použitú v modeli LFA. Okrem iného ide napríklad o špeciálnu technológiu RTM – Resin Transfer Moulding pri výrobe plastov vystužených uhlíkovými vláknami, resp. kompozitom CFRP. Úpravou technológie RTM pre sériovú výrobu dokázal Lexus uplatniť kompozit CFRP v ďalších kľúčových oblastiach modelu LC, čo malo kladný vplyv na zníženie celkovej hmotnosti.
Výroba nového LC je pre značku taká malá revolúcia. A to nielen kvôli dosiahnutiu spolupráce medzi dizajnérmi a konštruktérmi, ale i pri zapájaní celej spoločnosti do takého náročného projektu.
Moderný Lexus ťaží aj z technológie použitej v modeli LFA.
Pohonné jednotky Lexusu LC
Automobil vyrábajú s dvomi pohonmi. Hybridný Lexus LC 500h využíva 24-ventilový 3,5 litrový motor V6 8GR-FXS s výkonom 299 kW pri 6 600 ot/min a maximálnym krútiacim momentom 348 Nm pri 4 900 ot/min, ktorý spolupracuje s elektromotorom. Pohon modelu LC 500 predstavuje päťlitrový motor s výkonom 477,5 koní pri 7100 ot/min a s maximálnym krútiacim momentom 540 Nm pri 4 800 ot/min. Ten spolupracuje s desaťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá s časom preraďovania rýchlostí porovnateľným s dvojstupňovou prevodovkou patrí medzi tie najlepšie, ktoré sa v týchto dňoch vyrábajú.