Nový multimediálny systém bez touchpadu!
V modelovom roku 2024 bude mať model LC nový multimediálny systém, ktorý má väčšiu dotykovú obrazovku, ľahšie sa používa, ponúka viac funkcií a rýchlejšie reaguje na príkazy. Namiesto 10-palcovej obrazovky prechádzajúceho systému, ktorá sa obsluhovala pomocou dotykovej plochy na stredovej konzole, je teraz k dispozícii nová 12,3-palcová obrazovka s vysokým rozlíšením. V záujme jednoduchšieho používania je umiestnená bližšie k vodičovi o 86 mm.
Ďalšou pridanou funkciou je cloudová navigácia s aktuálnymi informáciami o stave ciest a dopravnej situácii v reálnom čase, čo uľahčuje plánovanie ciest alebo presmerovanie trasy v prípade potreby. K ďalším užitočným informáciám súvisiacim s cestou, ako sú napríklad miestne ceny pohonných hmôt či miesta na parkovanie, je možný prístup z cloudu pomocou funkcie „Hej Lexus“. Ak by pripojenie ku cloudu nebolo k dispozícii, v dotykovej obrazovke je zabudovaná navigácia.
Inak usporiadaná stredová konzola
Po odstránení dotykovej plochy z multimediálneho systému sú nanovo usporiadané prepínače na stredovej konzole. Na konzole sa nachádza aj hliníkový ovládač audiosystému (ktorý dopĺňajú ovládacie prvky dotykovej obrazovky), ku ktorému má vodič aj spolujazdec ľahký prístup. V zadnom úložnom priestore konzoly sa nachádza 12-voltová zásuvka na napájanie príslušenstva, konektor USB C na nabíjanie zariadení a konektor USB A na prehrávanie zvukových zdrojov s vysokým rozlíšením.
Vylepšený 13-reprákový Mark Levinson Surround Sound
V rámci modernizácie zmenili reproduktory v operadlách zadných sedadiel a na bočných stranách prístrojovej dosky. Lexus LC sa dodáva štandardne s top audiosystém s priestorovým zvukom Mark Levison Surround Sound so sústavou 13 reproduktorov. Je plne porovnateľný s kvalitným domácim audiosystémom.
Dve nové farebné kombinácie pre interiér
Kabíny modelov LC500 aj LC500 Cabrio sú v ponuke aj v novej dvojfarebnej kombinácii modrej a bielej, ktorá vyjadruje eleganciu a priestrannosť, a v červenom vyhotovení farby DK Rose, ktorá vytvára športovú atmosféru. Modro-biely interiér ponúka modré prvky na volante, hlavici radiacej páky, obložení spodnej časti dverí a predných prahových lištách. V červenej úprave DK Rose kontrastuje tmavá čierna so sýtočervenými sedadlami, stredovou konzolou, prístrojovým panelom a spodným obložením kľučiek dverí.
V kabíne došlo aj k ďalším dizajnovým zmenám. Palubná doska na strane spolujazdca, ktorá bola doposiaľ akrylová, teraz ladí s obložením prístrojového panela, na výber sú nové materiály sedadiel a v modeloch so športovou výbavou Sport Package sú prahové lišty vyrobené z ľahkého uhlíka.
Výber nových lakov a kolies
Pre karosériu kupé aj kabrioletu sú v ponuke dve nové farby laku. Modrá na báze kontrastného vrstvenia Heat Blue Contrast Layering je číra, čistá modrá farba s výrazným kontrastným melírom a tieňovaním, čo dodáva peknej karosérii modelu LC dojem hĺbky. Medená Sonic Copper je chromatická farba so sýtym červenkastým nádychom na slnku, ktorý sa so slabnúcim svetlom prehlbuje. Ďalšou zmenou sú kryty vonkajších spätných zrkadiel, ktoré sú odteraz na všetkých modeloch LC štandardne vybavené kamerou s panoramatickým zobrazením. Miernou úpravou tvaru krytu zrkadla sa ešte viac znížil hluk vetra a potlačilo oddelenie vetra, čím sa zlepšila aerodynamika.
Všetky modely ponúkajú tri nové kované disky kolies: 20-palcové s čiernou metalízou s vysokým leskom, 21-palcové s 3D strojovou úpravou povrchu a 21-palcové s dvojfarebnou čiernou a hyperchrómovou povrchovou úpravou.
Lexus Safety System + má rozšírené možnosti
Vo všetkých modeloch LC pribudlo viac možností bezpečnostného systému Lexus Safety System +. Prednárazový bezpečnostný systém (PCS), ktorý doposiaľ sledoval pred vozidlom vozidlá a chodcov, má odteraz aj funkciu dennej detekcie cyklistov. Asistent pri odbočovaní na križovatke pomáha vodičovi bezpečnejšie odbočiť doľava i doprava v premávke na križovatkách. Asistent núdzového riadenia, pokiaľ je zapnutý, automaticky vykonáva drobné korekcie volantu, aby pomohol predísť neúmyselnému opusteniu jazdného pruhu. Asistent rozpoznávania dopravných značiek dokáže rýchlo zmeniť rýchlosť vozidla podľa informácií o rýchlostných obmedzeniach. Dynamický radarový tempomat, ktorý reguluje rýchlosť vozidla podľa vozidla pred ním, má odteraz aj funkciu zníženia rýchlosti v zákrutách, pomocou ktorej automaticky upraví rýchlosť vozidla podľa polomeru zákruty.
Zvýšená kultivovanosť jazdy
Práve pri modeli LC sa zrodil tzv. „Rukopis jazdy značky Lexus“, ktorý zdôrazňuje význam pocitu priameho spojenia vodiča s vozidlom. Táto filozofia sa odvtedy uplatňuje pri vývoji všetkých ostatných modelov značky Lexus – a dôsledne sa dodržala aj pri kultivácii modelu LC pre modelový rok 2024.
Zmenami prešli vinuté pružiny zavesenia kolies, nastavenie tlmičov, zadný prvok zavesenia, tuhosť pruženia stabilizátora, výstuhy pod karosériou, upevnenie stĺpika riadenia a prevodovky riadenia, ložisko náboja nápravy a upevnenie kolies. Prepracované boli aj predné držiaky motora a skrátil sa časový odstup medzi pohybom karosérie a hnacej sústavy vozidla. Výsledkom týchto postupných vylepšení je ostrejšia odozva riadenia a lepší pocit pri kontakte s vozovkou.
Okrem toho je vyladený systém elektrického brzdenia, ktorý má teraz prirodzenejší a plynulejší charakter pri brzdení. Vyladené je aj ovládanie 10-stupňovej automatickej prevodovky, aby lepšie predvídala zámery vodiča v režime riadenia „D“. Automatická prevodovka odteraz vykazuje aj športovejšie jazdné vlastnosti v režimoch športovej jazdy SPORT S a SPORT S+. Jazdný režim SPORT S+ v režime riadenia „D“ poskytuje zážitok podobný jazde s manuálnou prevodovkou, prevodový stupeň sa volí v záujme optimálneho zrýchlenia a spomaľovania a pri brzdení systém podradí.
Pokiaľ ide o jazdu na trati, kupé i kabriolet s motorom V8 teraz ponúkajú aj režim Expert, pri ktorom je vypnuté riadenie preklzu. Na zlepšenie jazdného výkonu má lítiovo-iónový akumulátor viacstupňového hybridného systému pohonu kupé LC 500h odteraz aj články s vyššou kapacitou. Vďaka tomu sa výkon dodáva rýchlejšie, čo zlepšuje odozvu a dobrý pocit pri akcelerácii.
Štýl karosérie dodáva edícii Ultimate Edition mohutný vzhľad
Modely LC kupé a LC kabriolet v edícii Ultimate Edition s motorom V8 sa vyznačujú exkluzívnejším, vypracovaným imidžom. Biely lak Hakugin White edície Ultimate Edition má elegantný matný povrch a textúru línií inšpirovanú tradičným kvalitným japonským porcelánom. Je inšpirovaný športovou líniou značky Lexus, ktorú symbolizuje model Lexus LFA. Tento unikátny efekt – zapečatený vrchným matným glazúrovaným náterom – kontrastuje s čiernym zdobením karosérie. V prednej časti vozidla sa čierna nachádza na mriežke chladiča a lištách, obrubách svetlometov a kryte ostrekovačov, ako aj na obložení nárazníkov a vonkajších spätných zrkadlách. Vzadu je čierna na kryte svetiel, držiaku, spodnej lište nárazníka a koncovke výfuku.
Predný nárazník je vybavený stupňovito tvarovanými „kačičkami“, čo je svetová novinka. Ide o aerodynamické zariadenie, aké sa používa v letectve a automobilových pretekoch. Reguluje prúdenie vzduchu po stranách nárazníkov a znižuje vztlak v prednej časti vozidla, čím zlepšuje ovládanie a stabilitu.
Ďalším, zreteľnejšie viditeľným aerodynamickým prvkom je čierne karbónové zadné krídlo na modeli kupé. Tu výrobca využil znalosti aerodynamiky z leteckých pretekov – čo je ďalší dôkaz toho, ako sa spoločnosť Lexus inšpirovala spoluprácou s japonským akrobatickým a pretekárskym pilotom menom Jošihide „Joši“ Muroja, majstrom sveta pretekov Red Bull Air Race z roku 2017.
Tak ako čierne zdobenie karosérie kontrastuje s bielym lakom Hakuji White, rovnako je to aj v prípade interiéru edície Ultimate Edition v modrom odtieni Kachi-Blue – farbe, ktorá sa v Japonsku už oddávna považuje za priaznivú, keď sa na brnenie samurajov používali nite modročierneho odtieňa známeho ako kači-iro („víťazná farba“).
Kabína vozidiel edície Ultimate Edition sa odlišuje aj zobrazením sériového čísla vozidla na hliníkovom štítku pred radiacou pákou, materiálom Alcantara na obložení konzoly a dverí a prahovými lištami s nápisom „Limited Edition“.
zdroj: Lexus News