Hybrid s plusom?
Písmená NX a h v označení naznačujú, že ide o hybridný variant Lexusu NX. Pozornosť však vzbudzuje dodatočný symbol +, ktorý pravdepodobne znamená, že auto bude mať nabíjací konektor. V ponuke Lexusu sa v súčasnosti nenachádza žiadny plug-in hybrid, preto schéma pomenovávania automobilov s týmto typom pohonu ešte nie je známa. Je však ťažké nájsť iné vysvetlenie pre znak plus v novom názve. Japonská značka od minulého roku otvorene hovorí o plánoch na vytvorenie prvého hybridného modelu s nabíjacím konektorom a nový Lexus NX je najsilnejším kandidátom. Pre výber tohto modelu hovorí aj jeho popularita, pretože je najpredávanejším vozidlom značky v Európe.
Pohon z Toyoty RAV4
Prepovedať možno aj konfiguráciu pohonnej jednotky, ktorá sa dostane pod kapotu Lexusu NX v plug-in hybridnej verzii. Bude to s najväčšou pravdepodobnosťou jednotka s výkonom 306 koní, známa z novej Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. Podľa údajov pred homologizáciou poskytuje 2,5-litrový zážihový motor a výkonný elektrický pohon vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximálny dojazd okolo 60 km v čisto elektrickom režime. Obidva modely majú podobnú veľkosť a nový NX bude určite založený na platforme v architektúre TNGA, ktorú úspešne použili už v Toyote RAV4. Preto by bol výber pohonnej jednotky z druhého modelu zo strany inžinierov Lexusu logickým krokom.
Nielen plug-in
Označenie NX 450h+ nie je jediným, ktoré si Lexus na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo zaregistroval. V ten istý deň bol do registra zapísaný aj názov NX 350h. Naznačuje, že pod kapotou Lexusu NX bude aj nová hybridná jednotka bez nabíjacieho konektora. V súčasnosti je v európskych showroomoch Lexusu k dispozícii hybridný variant modelu NX, známy ako NX 300h a disponuje systémom s celkovým výkonom 197 koní. Vyššie číslo v názve značí, že auto dostane v budúcnosti silnejšiu verziu pohonu. Môže to byť jednotka v súčasnosti dostupná v Toyote Highlander, ktorá na americkom trhu dosahuje výkon necelých 250 koní.
zdroj: Lexus News