Karoséria je navrhnutá tak, že dosahuje aerodynamický odpor len Cd 0,26. Novinkou je to, že hybridná verzia bude mať odlišné predné svetlá od jej benzínovej sestry. Zvyšok auta bude identický, teda ak sa bavíme o výzore.
Interiér je príbeh sám o sebe. Rad GS bol vždy kombináciou športového a komfortného a v tomto prípade to len interiér podtrhuje. Stredom vesmíru tu ale je gigantický 12.3" display vo formáte 24:9, ktorý zobrazuje naraz navigáciu, ovládanie systému alebo rádia. To jednoducho treba zažiť, aby ste pochopili, kam až dnešné autá dospeli. Samozrejmosťou má byť head-up display alebo špičková S-Flow klimatizácia. Tá je 10x účinejšia ako v predošlej generácií avšak pri tom má mať menšiu spotrebu energie. Sama si napríklad zistí, ktoré sedadlá sú obsadené a podľa toho uzavrie ventiláciu.
Lexus je už tradične vybavený audiom Mark Levinson, v tomto prípade je na palube 17 (!) reproduktorov. Celkový výkon sústavy je 835 Wattov.
Nový Lexus GS
Nová generácia Lexus GS bude na začiatku pozostávať len z dvoch verzií: GS 450h a GS 350AWD. Či a kedy prídu ďalšie, to si musíme ešte počkať, pretože už evľmi dlho sa šušká o GS-F...
Lexus GS 450h dosahuje výkon 252 kW (343 k) a 345 Nm. Šprint 0-100 km/h je otázkou 5,9s a topspeed je klasicky 250 km/h. Spotreba je na úrovni 6,3 l/100 km čo je až o 18% menej ako u tretej generácie. Na 3,5 V6 motor celkom slušné, nie? Inak sa jedná o spalovací motor s Atkinsonovým cyklom (motor s predĺženou expanziou) ktorý dostal do vienka vylepšenú technológiu priameho vstreku D-4S. Kompresný pomer je tu až 13:1!
Interiér nového Lexus GS
"Nehybridné" benzínové GS bude existovať v dvoch verziách: GS 350AWD a GS 350. Jediný rozdiel je teda v náhone na všetky kolesá. Výkon je v tomto prípade 233 kW (317 k) a 378 Nm. 0-100 km/h zvládne za 6,3s a priemerná spotreba 10,2 l na 100 km. Topspeed je však obmedzený "len" na 190 km/h... Nevieme či sa jedná o chybu, ale automobilka uvádza pri GS 350 podstatne vyšší krútiaci moment ako pri hybridnom GS 450h. Hm, máte niekto vysvetlenie?
AWD systém dokáže rozdelovať Nm medzi prednú a zadnú nápravu v pomere od 50:50 až k 30:70, jedná sa teda o permanentnú štvorkolku. Na palube sa sériovo bude nachádzať piata generácia stabilizačného systému VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). Ten zahŕňa doteraz všetkých známych elektronických pomocníkov, čo nad vami držia ochrannú ruku, kým vy relaxujete za volantom.
Nový Lexus GS? Áno, chceme ho!