Lexus SC 430
Podnet na vytvorenie prémiovej značky dal samotný Eiji Toyoda ešte v roku 1983. Len dva roky na to preháňali testovací jazdci 450 prototypov po európskych cestách. Inžinieri dostali zákaz používať štandardné riešenia, namiesto toho sa museli pozerať do budúcnosti a stanoviť nové štandardy. Automobilka strávila vývojom dlhých 6 rokov a minula asi miliardu dolárov, kým dostala LS 400 do sériovej výroby. Vývojový tím Lexusu si zaregistroval približne 300 rôznych patentov.
Prvé hybridné SUV Lexus RX 400h
Prémiovú značku Lexus si vysníval Eiji Toyoda. Tvrdou prácou sa jeho sen stal skutočnosťou, keď v roku 1989 predstavili limuzínu LS 400. Od tej doby Lexus vytvoril veľa zaujímavých áut, no vrcholom zostal superšport LFA.
Prémiová značka nemôže zostať dlho iba s jedným typom. Automobilka tak k LS 400 postupne pridala ucelený rad vozidiel a priekopnícky začala zavádzať hybridnú technológiu. Darilo sa im hlavne na americkom trhu, kde si zákazníci Lexus obľúbili a automobilka tam mala najvyššie predaje. Značka dnes pôsobí vo vyše 70 krajinách a jej autá si kúpilo viac ako 6,5 milióna ľudí. V Európe predali približne pol milióna vozidiel, pričom minulí rok tvorili hybridy 94% predaja.
Lexus IS F
Lexus chcel byť priekopníkom v rôznych segmentoch, preto v roku 1993 predstavili 6-valcový motor. Pokračovali prvým prémiovým SUV, typ RX, a predstavili kupé-kabrio SC 430, to všetko v roku 1998. O rok neskôr ukázali svetu charizmatický sedan IS. Značka sa potom sústredila na hybridné technológie a v roku 2005 predstavila prvé plne hybridné SUV RX 400h. Technológiu vyvinuli až do dnešnej podoby, kedy ju poznáme pod názvom Lexus Hybrid Drive a automobilka ju montuje do všetkých modelov od limuzíny LS 600h až po najmenší hatchback CT 200h.
Lexus LFA
Lexus nie je len o limuzínach a SUV, v roku 2007 začali so športovými verziami F. Ako prvý v športovej variante predstavili IS F s 5,0 litrovým V8 a výkonom 311 kW (416 k). Pokračovali superšportom LFA, ktorý stelesňoval to najlepšie a najrýchlejšie, čo Lexus mohol ponúknuť. Do stredu LFA totiž namontovali 4,8 litrový V10 s výkonom 560 koní. Potom automobilka postupne pripravovala športové verzie F Sport pre rôzne aktuálne modely. Vrchol športového programu značky je nový typ RC F, ktorý Lexus predstavil na tohtoročnom autosalóne v Detroite.
Lexus RC F
Zdroj: tlačová správa