LF-CC coupé ponúka miesto 4 osobnám, má pohon zadných kolies a má byť začiatkom prísľubu šéfa Toyoty Akia Toyodu, že Lexus bude stavať športovejšie a zábavnejšie/živšie produkty. Posun týmto smerom už čiastočne naznačuje nový typ GS a v Amerike aj zušľachtená Camry v podobe Lexusu ES.
Šéfdizajnér Takeshi Tanabe hovorí presne to, čo všetci dizajnéri pri podobne prelomových kúskoch:"Koncept LF-CC predstavuje novú éru dizajnu produktov Lexus." Skratka LF-CC predstavuje podstatne dlhší názov Lexus Future Coupé Concept. Dizajn vychádza z tzv. L-Finesse štýlu v ktorom už navrhli aktuálny typ GS a v rámci možností v ňom modernizovali aj typy ES a LS. Ale keďže novú tvarovú reč priebežne vyvíjali, až LF-CC je prvým autom postaveným v tomto štýle a bez kompromisov. Treba povedať, že je to stále typický lexusovský dizajn, ktorý si sotva pomýlite s iným autom. Aj preto Lexusu fandíme, pretože ide vyslovene inou, vlastnou cestou.
Šéf Toyoty pred časom sľúbil, že Lexus bude vyrábať športovejšie a podmanivejšie mašiny. Toto je prvá z nich, predzvesť nového typu IS.
Tanabe-san sám podčiarkuje najdôležitejšie zmeny a tvarové prvky novinky: robustnú jednoliatu masku chladiča s veľkými otvormi v mriežke, veľké otvory pre prívod chladiaceho vzduchu k predným kotúčom. Neprekryté LED svetlá a vstavané dverové kľučky vyzerajú ako delikátne pochrómované rezy. Špeciálnu pozornosť venoval Tanabe stúpajúcim krivkám na bokoch, ktoré tvarujú zadný blatník a prechádzajú do zadných svetiel.
LF-CC má množstvo skutočne šik detailov. Mnohé z nich, žiaľ, nie sú vhodné pre sériové autá. Trojuholníkové zrkadlá sú mimoriadne zaujímavé a krásne, výborný nápad je vstavanie tretieho brzdového svetla do žraločej plutvy na streche. Kryštáľové čisté prvky svetiel zvýrazňujú trojité LEDkové svetlá, ktoré už Lexus ponúka sériovo - tieto konkrétne (aj keď prekryté) má modernizovaný LS namiesto klasických parabol. Všimnite si, že dizajnéri skryli písmeno L do každého možného detailu auta, ako drobný podpis.
Čo z toho uvidíte v novom IS?
Základný koncept celkom iste. To znamená štíhle auto s pohonom zadných kolies. Otázkou dňa je, či bude nové IS aj ako kupé? Podľa všetkého áno a podľa reakcií verejnosti bude Lexus zvažovať aj výrobu cabrio. Aj keď podľa predajov súčasnéj otvorenej verzie Lexus IS cabrio by sme tomu veľké šance nedávali... Vylúčené dokonca nie je ani riešenie ako použilo Audi pre typ A5, ktoré je napriek rovnakej technike z imidžových dôvodov nad typom A4. Rovnaké riešenie má pripravené aj BMW a nová generácia kupé bude rad 4. Lexus sa možno vyberie rovnakou cestou a svoje kupé a prípadne kabrio možno aj inak pomenuje.
Celkový dizajn by mal do značnej miery ostať zachovaný, samozrejme, utlmenejší a zbavený v sériovej produkcii a pre homologáciu nepoužiteľnúch prvkov. Predok síce vyzerá super, no nové požiadavky na ochranu chodcov budú mať do výsledného tvaru ešte veľa čo povedať, rovnako bude nutné mať väčšie spätné zrkadlá, skutočné kľučky dverí budú asi nevyhnutnosť... Až prehnané použitie dotykových displejov je nereálne, ale základný tvar palubovky vcelku áno. Výborné by bolo riešenie mierneho natočenia prístrojovky na vodiča. Základ novéj generácie IS je prakticky hotový. Jeho premiéru očakávajú na jar 2013, možno už na autosalóne v Ženeve...