Od r1999, keď na trh uviedli typ IS, z troch generácií kompaktného športového sedanu predali viac ako milión kusov.
Aktuálna 3. generácia znamenala začiatok novej éry modelového radu IS. Prvý raz sa v nej objavil systém hybridného pohonu Lexus Hybrid Drive. Hybrid IS 300h sa od uvedenia na trh v roku 2013 ukazuje ako jednoznačne najobľúbenejšia voľba európskych zákazníkov – predstavuje až 90 % všetkých predaných IS.
Všetky tri doteraz predávané generácie pózujú spoločne.
Exteriér
Zmenili predné svetlá s DRL v tvare písmena „L“, veľké prívody vzduchu v prednom nárazníku a progresívnejší dizajn vretenovitej mriežky chladiča charakteristickej pre značku. Nová mriežka chladiča sa stáča späť vo vyššom bode. Jej horné a dolné proporcie zmenili, aby vyzdvihli jej športový vzhľad. Nová tmavá chrómová mriežka chladiča verzie F-SPORT prináša exkluzívny trojrozmerný sieťovinový vzor písmena F s funkčnými brzdovými prieduchmi.
Profil modelu je elegantnejší vďaka zvýraznenej charakteristickej bočnej línii, ktorá prechádza po bočnej strane vozidla smerom nadol. Na výber je spomedzi 16-, 17- alebo 18-palcových diskov kolies. Je to vec vkusu, ale so 16tkami by ste dizajn auta doslova zabili. Pri kúpe voľte aspoň 17ky... Zmeny sa odohrali aj v zadnej časti. Svetlovody v koncových svetlách sú oveľa výraznejšie. Oko poteší i detail nových hranatých koncoviek výfuku. Paleta farieb je oproti predfaceliftu o dve nové farby – tmavomodrú Deep Blue Mica a čiernu Graphite Black.
Interiér
Veľkosť uhlopriečky informačnej obrazovky multimediálneho systému zväčšili zo 7 na 10,25 palca. Nový monitor s vysokým rozlíšením ponúka väčšie a jasnejšie zobrazenie rôznych funkcií. Športový charakter kabíny umocňuje nové prešívanie vrchnej časti krytu prístrojovky a kultivovanejší dizajn budíkov. K ďalším vylepšeniam patria drobnosti, akými sú držiaky nápojov, väčšia nová opierka dlane potiahnutá kožou s prešívaním pre rozhranie RTI a nová stupnica na analógových hodinách integrovaných v palubnej doske. Výber farieb interiéru rozšírili o dva nové odtiene – čierny Nuance Black (vyhradený pre verziu Sport) a hnedý Noble Brown. Odtiene Moonstone a Ivory nahradia Sandstone – svetlý odtieň a Ivory s modernejším svetlosivým tónom.
Motor a prevodovka
Z hľadiska pohonu ostane nezmenený a ponúka plnohybridný zážihový motor alebo 2,0-litrový motor s turbodúchadlom. Plnohybridný pohon predstavuje kombináciu 2,5-litrového štvorvalcového zážihového motora s Atkinsonovým cyklom a kompaktného elektromotora. Využíva technológiu inteligentného duálneho variabilného časovania ventilov (Dual VVT-i), technológiu vstrekovania paliva D-4S a výkonný systém recirkulácie výfukových plynov. Kombinovaná spotreba je 4,3 l/100 km a len 97 g/km emisií.
Lexus IS200t poháňa 2,0-litrový štvorvalcový preplňovaný agregát. Dodávajú ho v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou so športovým sekvenčným radením Sport Direct Shift, ktorú vyvinuli pre model RC F. Motor využíva inteligentné variabilné časovanie ventilov (VVT-iW), ktoré umožňuje prepínanie motora medzi Ottovým a Atkinsonovým cyklom zmenou uhla otvorenia sacích ventilov, alebo systém priameho vstrekovania paliva D-4ST. Model Lexus IS350 sa už tradične do Európy opäť nedostane, tak o ňom nebudem ani písať. :(
Zavesenie
Jazdnú dynamiku zdokonalilo niekoľko úprav zavesenia kolies. Dvojité lichobežníkové zavesenie predných kolies prináša novú zostavu spodného ramena kovanú z hliníka, ktorá má o 49 % vyššiu tuhosť v porovnaní s oceľovým prvkom, a nové puzdro ramena je tuhšie o 29 %. Tieto nové prvky v súčinnosti zabezpečujú výrazné zlepšenie odozvy riadenia pri ustálenej rýchlosti. Viacprvkové zavesenie zadných kolies má nové puzdro horného ramena nápravy a novú tyč stabilizátora, nové komponenty tlmičov a upravené nastavenia tlmičov. Úpravou prešli aj nastavenia elektronickej riadiacej jednotky (ECU) systému elektrického posilňovača riadenia (EPS).
Zdroj: Lexus