Lexus RC 300h má predpoklady byť atraktívnym autom blízkej budúcnosti. Ak nepotrebujete štvordverové IS, možno dáte prednosť príťažlivým tvarom dvojdverového RCčka.

Nečakajte však mimoriadneho svalovca, Lexus RC 300h F Sport je skôr určený pre svižnú, ostrejšiu jazdu, ako trhanie asfaltu. V karosérii kupé poskytuje aj vysokú mieru pohodlia, komfortu a hodí sa tak aj na dlhé diaľničné hltanie kilometrov. Môžeme ho nazvať aj gran turismom. Ľudia zo značky pridávajú podstatné dôvody, prečo športovejší a príťažlivejší kabát RCčka chcieť.

Vzhľad, interiér a kvalita

Ak sa na RC zapozeráte, je len málo dôvodov, prečo ho „nechcieť”. Osobne sa mi najviac páči bočná silueta klasického kupé s uhladenými linkami, ale ostrými detailmi. Niekto môže namietnuť, že predná maska je až príliš japonská a prehnaná, to je však vecou vkusu. K Lexusom súčasnosti patrí a pasuje im. Navyše k tomu pridajte originálny „tuning” verzie F Sport a typický modrý lak. Pozornosť okolia je zaručená. Samostatnou kapitolou je vzhľad a kvalita interiéru. Žiadne dizajnové výstrelky, napriek tomu výber vrcholných materiálov a útulný pocit. Predsa len ide o prémiové auto.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Výkony na ceste

Lexus hovorí nielen o športovom dizajne, ale aj o jazdných vlastnostiach a výkone pohonného reťazca. Hybridný tandem tvorí 2,5 l benzínový motor v spolupráci s elektromotorom. Prevodovka je bezstupňová eCVT. Priznajme si však, že systémový výkon 223 koní a najmä dynamické parametre pôsobia skromnejšie. Ako som spomínal v úvode, tento Lexus tu nie je pre trhanie asfaltu, ale na svižnú jazdu, ktorá má zabaviť. A zaujme aj plynulou jazdou hybridného reťazca. Aké sú teda dynamické parametre? Zrýchlenie z 0-100 km/h za 8,6 s a maximálka 189 km/h. Či to na športovo ladený model stačí, nechám na vás, každopádne, chcelo by trocha viac korenia. Aj to ponúkajú, máme možnosť vybrať si nadupaný RC F!

Úspornosť a ekológia

Už ste asi tušili, že sa dostanem aj tu. Veď predsa hybridný pohon od Toyoty a Lexusu tu bol ako jeden z prvých. Podľa papierov žerie kupé RC 300h F Sport 4,9 litra na 100 km. Zásluhu na tom má elektromotor v spolupráci s benzíniakom pracujúcim v Atkinsonovom cykle. Samozrejmosťou je rekuperácia brzdnej energie.

Lexus RC 300h začína na Slovensku na cene 47 100 eur. Za 300h F Sport dáte 53 680 eur. Špičkový RC F s 5,0 l osemvalcovým motorom (nie je to hybrid) stojí od 77 500 eur. Najlacnejší RC 200t s prepĺňaným štvorvalcom stojí od 45 670 eur.

Zdroj a foto: Lexus, autoclubhub