Lexus LS F Sport

Lexus LS F Sport

Konštruktéri vychádzali z vylepšenej jazdnej dynamiky štandardnej verzie LS a zapracovali na ďalšom zdokonalení charakteru modelov F SPORT, predovšetkým na nastavení podvozka s ohľadom na lepšie záberové schopnosti, držanie stopy, agilnú ovládateľnosť a zapojenie vodiča do deja. I keď to posledné berte, prosím, pri 2t limuzíne s rezervou...

Svetlá výška vozidla so športovým pneumatickým odpružením sa znížila o 10 mm. Na zvýšenie tuhosti karosérie boli doplnené silnejšie výztuhy. Lexus LS 460 F SPORT s pohonom zadných kolies dostal do vienka aj samosvorný diferenciál Torsen, takže, ktorý optimálne rozdeľuje hnací moment medzi obe zadné kolesá.

Sústava aktívnych stabilizátorov, ponúkaná výhradne pre plne hybridné verzie F SPORT, znamená hladkú jazdu v kombinácii s vynikajúcim jazdným pohodlím, dokonalejšou reguláciou nakláňania karosérie a vyššou presnosťou riadenia počas dynamickej jazdy. Novinkou sú aj šesťpiestikové brzdové strmene Brembo na prednej náprave.

Ako by ste asi čakali, F vo všetkých LS F SPORT sú k dispozícii páčky pod volantom pre ručné radenie. Avšak jedine verzia LS 460 s pohonom zadných kolies dostane funkciu automatických medziplynov pri radení nadol.

Výrobca sa pochválil aj "generátorom zvuku nasávania". Pravdepodobne sa bude jednať o podobný systém (aj keď nie totožný) aký ponúka napríklad BMW. Ťažko povedať, pretože oficálne to funguje pri Lexuse takto "Generátor zvuku nasávania používa špeciálny tlmič, ktorý umocňuje vibrácie impulzov zo systému nasávania a privádza ich ako príjemnú zvukovú kulisu do kabíny vozidla, ale súčasne eliminuje všetky nežiaduce ruchy." Ste z toho múdrejší? Lebo ja nie...

Interiér Lexus LS F Sport

Interiér Lexus LS F Sport

Dizajn je vždy samostatnou kapitolou, pretože najviac rozdeľuje ľudí v názore na dané auto. Taktiež okrem estetickej stránky sa svojou troškou podieľa na jazdných vlastnostiach - vďaka zlepšenej aerodynamike. F Sport bude ponúkať 7 člennú paletu farieb, 19" vzory kolies, inú masku chladiča, väčšie otvory pre chladenie a jednoduché hmlové svetlá.

Interiér je samozrejme obšitý až po strop alkantarou doplnený hliníkovými doplnkami. Originálne športové sedadlá F SPORT (elektricky nastaviteľné v 16 smeroch) ponúkajú zlepšenú oporu v zákrutách (údajne oproti predchádzajúcej verzii lepšiu o 25 %. Len nechápem, ako sa to dá vyrátať :). Exkluzívny interiér verzií s balíkom F SPORT dopĺňa zákazkový volant obšitý perforovanou kožou, páčky pod volantom, dizajnovo zladená hlavica radiacej páky v koži, športové hliníkové pedále a prahové lišty.


Nové LS 460 sa ponúka vo vyhotovení s pohonom zadných kolies alebo stálym pohonom všetkých kolies. LS 600h s plne hybridným pohonom je štandardne vybavené pohonom oboch náprav; v prípade verzie F SPORT používa sústavu aktívnych stabilizátorov.

Ak by ste zatúžili po športovejšom LS, tak máte možnosť, pretože F Sport je už oficiálne v ponuke aj na Slovensku.

Kompletné informácie o faceliftovanej 4. generácií Lexus LS nájdete v článku: Vynovený Lexus LS je tu, skráti čakanie na piatu generáciu

Pozrite si aj náš test Lexus LS 460