Verzia 250h bola a 300h je poháňaná tým istým dvojlitrovým zážihovým štvorvalcom. Rovnako ako staršiu verziu, aj tú novú môžete mať s pohonom predných ale aj všetkých kolies. V tomto prípade máte miesto jedného rovno dva elektromotory, ten druhý je totiž pri zadnej náprave.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Lepší akumulátor

Práve ten prešiel výraznou zmenou. Už tu nie je asynchrónny elektromotor s výkonom len 5,3 kW (7 koní), ale elektrická jednotka s permanentným magnetom a maximálnym výkonom 30 kW, teda 41 koní. To však nie je jediná úprava. Miesto systémových 135 kW (184 koní) v prípade UX 250h máte k dispozícii v 300h zvýšených 146 kW, inak povedané 199 koní. Ide o hybridný systém piatej generácie, ktorý nevyužíva batériu NiMH so 180 článkami a 216-voltovou architektúrou, ale li-ion akumulátor s 60 článkami a napätím 222 V.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa zlepšilo z 8,5 na 8,1 sekundy a v prípade štvorkolky z 8,7 na 7,9 sekundy. Konštruktérom sa podarilo zredukovať tiež priemernú spotrebu paliva, konkrétne na 4,7 až 5,0 l/100 km pri predokolke a 5,0 až 5,4 l/100 km v prípade štvorkolky. Podľa Lexusu ide 12-percentné zníženie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zmenou prešiel aj interiér. K dispozícii je 12,3-palcový digitálny displej (za príplatok) a sériová 8-palcová dotyková obrazovka tiež prešla modernizáciou.

Safety System+ dopĺňajú dve nové funkcie, proaktívna technika rozpoznávania chodcov a cyklistov, ktorí idú po krajnici či medzi zaparkovanými autami a systém upozorňujúci na odstup od iných vozidiel. Po vzore Toyoty je aj v UX k dispozícii digitálny kľúč, kde si môžete auto odomykať a zamykať pomocou mobilu. Cena základnej verzie UX 300h začína na hranici 37 900 eur.

Zdroj: Lexus