Automobilka DS hovorila o zámere postaviť luxusný sedan už dlhšie. Hlavnou motiváciou bol, samozrejme, čínsky trh, kde sa podobným autám stále veľmi darí a patria medzi veľmi prestížny tovar. Teraz je na svete, Francúzi mu dali jednoducho znejúce meno DS 9 a pochvália sa ním na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne. Nie je žiadnym tajomstvom, že ho nakoniec pošlú aj na európske trhy, kde by sa mal uchádzať o priazeň náročných zákazníkov pohybujúcich sa vo vodách luxusných prémiových sedanov.
Sedan DS 9 má zaujať už na prvý pohľad. Jeho dizajn je skutočne originálny.
Auto prichádza na upravenej podvozkovej platforme EMP2, je dlhé 4930 mm a jeho rázvor má hodnotu 2900 mm. Automobilka ho radí do strednej triedy, teda presne tam, kde operuje aj sesterský Peugeot 508, DS 9 však mieri vyššie a mal by zaujať aj záujemcov o sedany vyššej strednej triedy.
Päť metrov luxusu
Kto čakal len „prezlečený“ Peugeot 508, mýlil sa. DS 9 je podstatne väčším autom zohľadňujúcim potrebu vnútorného priestoru aj na zadných sedadlách. Tomu, koniec koncov, zodpovedá aj taký detail, akým je možnosť elektrického pozdĺžneho posuvu predného sedadla zo zadných sedadiel.
Ponuka vnútorného priestoru bude podstatne veľkorysejšia, ako pri sesterskom Peugeote 508.
S vôňou luxusnej kože
Zameraniu auta zodpovedá aj stvárnenie kabíny. Tu sa návrhári DS doslova vyšantili, mnohé prvky pôsobia naozaj originálne a DS 9 si rozhodne s ničím iným nepomýlite. Údajne máme čakať prvotriedne materiály a špičkovú kvalitu dielenského spracovania podporenú bohatou komfortnou aj bezpečnostnou výbavou. Výrobca si dal záležať najmä na akustickom komforte počas jazdy a vôni kabíny typickej pre túto luxusnú francúzsku značku. DS by ste tak mali spoznať podľa vzhľadu, hmatu aj charakteristickej vône. Komfort na palube má zabezpečovať aj adaptívne pruženie s funkciou sledovania povrchu pred autom, na základe ktorého sa DS 9 pripraví na prejazd nerovnosti ešte predtým, než sa k nej reálne dostane.
Aj ako štvorkolka
Ako dotiahnutý a premyslený produkt vyzerá DS 9 aj pri pohľade na paletu jeho pohonov. Tie budú tvoriť predovšetkým plug-in hybridné verzie. Na začiatok sa ukáže so systémovým výkonom 165 kW (224 k). Pod zadnými sedadlami si bude voziť batériu s kapacitou 11,9 kWh a na elektriku má byť schopný odjazdiť 50 km (WLTP). Neskôr však ponuku obohatia ďalšie dve plug-in hybridné verzie naladené na 184 kW (250 k) a dokonca aj na 265 kW (360 k). Najvýkonnejšie DS 9 dokonca ponúkne aj pohon všetkých kolies. Výrobca však ponúkne aj čisto benzínovú verziu s výkonom 165 kW (224 k). V Európe sa má DS 9 reálne objaviť ešte v roku 2020.