Sériový elektromobil s najvyšším nabíjacím výkonom, ktorý je zároveň dostupný v Európe, by mal byť aktuálne Lucid Air Pure. Výrobca uvádza hodnotu 350 kW. Rovnako je na tom tiež kórejské trio Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 a Genesis GV60, ale len v prípade, že ide o verzie s 800-voltovou architektúrou, pretože existujú i modely so 400-voltovou technikou.
Už onedlho by malo vyššie uvedené automobily prekonať chystané elektrické SUV od Lotusu. V prípade modelu Eletre s 800-voltovým systémom Briti najprv uvádzali 350 kW, v posledných rozhovoroch však opakovane zdôrazňujú, že ich novinka nakoniec zvládne výkon až 420 kW.
Na finálne a oficiálne potvrdené parametre batériového crossoveru so sľubovaným výkonom až 918 koní si budeme musieť chvíľu počkať, ale podľa novej robotickej nabíjačky predstavenej v rámci šanghajského autosalónu zrejme nepôjde o vymyslené čísla.
Samočinné nabíjanie je ukryté v boxe posuvnom na koľajniciach, pričom nabíjačka si pri komunikácii s autom sama otvorí kryt zásuvky. Následne sa z útrob vynorí robotické rameno, schopné automaticky vyhľadať konektor, pripojiť sa a dodať automobilu jednosmerný prúd s výkonom až 500 kW.
Čína má jasný náskok
Ako pripomína týždenník Autocar, Čína je v tomto smere skutočne v čele vývoja. Napríklad konkurenčná značka Nio pred pár dňami otvorila svoje prvé 500-kilowattové nabíjačky hneď v dvanástich najväčších mestách, vrátane Šanghaja.
Okamžite ich môže využívať napríklad vlani predstavený XPeng G9. Veľké luxusné SUV s výkonom 551 koní totiž podľa internetových stránok výrobcu zvládne nabíjanie výkonom 400 kW na jeho vlastných staniciach s príkonom 480 kW.
zdroj: Autocar