Jano_1987
19.06.20 00:13
D
@oreilleMňa tiež bavia skôr staršie autá, majú svoj charakter, majú zaujímavý dizajn. Ale žijeme v 2020 a sú isté veci, ktoré by mi chýbali. 13 palcový displej nie, ale také rádio s MP3, elektrické okná vpredu, klíma sú fajn. Tak isto je fajn, keď nemusím každý víkend ležať pod autom, aby jazdilo. Niekoho to baví, niekoho nie. V Londýne som sa bavil s typkom, čo mal 2 Jaguar E-Type. 1. generácie. Rozdiel medzi nimi svetelné roky. Jeden ešte v pôvodnom stave s pôvodnou R6 motorom, druhý replika. Zvonka a z vnútra okrem pár detailov na nerozoznanie od originálu. Replika bola postavená z moderných materiálov, moderný rám na kabíne, čo je fungl nová, ale presne spravená podľa originálu. Moderné tlmiče, motor TVR Speed Six 4.0L R6 s 400 koňmi čo sa dávala do Sagarisu, klíma, moderné audio, kvalitná pretekárska prevodovka od Getragu tzv. Dog leg (pôvodne E mali asynchrónny 1.stupeň) kované kolesá atď. Pokiaľ človek sa nepozrel na brzdy, alebo nečumel cez žiabre na kapote, myslel si, že to je originál. Majiteľ povedal, že na originály jazdí už len občas a že ho asi predá, predsa len replika bola oveľa lepšia z jeho pohľadu. Pri originálne stále čakal, čo sa zase stane, replika za 8 rokov žiadne problémy. Na jednej strane staré autá majú svoje čaro. To sa im nedá uprieť. Na druhú stranu moderné autá majú tiež niečo do seba. Príklad veľa ľudí zbožňuje Peugeota 205 GTI. Isto, je to super hothatch. Na druhú stranu má už viac ako 30 rokov. V tých časoch ak mal človek 150 koňové auto, mohol si hovoriť, že má ozaj silné auto. Porsche 911 v tých časoch malo cca 300 koní, Ferrari tak isto (ak si odmyslíme tie úplne že top modely, ktoré mali 400 koní) Lambo 300-450 koní. V tých časoch 205 GTI bola King medzi osobákmi. Stále má dobré jazdné vlastnosti, ale je tu to ale. Keď teraz presadnem z Fabie 1.2 TSI do 205 GTI (stále je to možné používať ako daily car) prvé čo mi udrie do očí, absencia výkonu. Áno motor ťahá, má charakter, ale motor z Fabie ťahá lepšie. Brzdy na 205? Mäkké, slabé, Fabia brzdí lepšie. Jazdné vlastnosti? Na Pezinskej babe 205 Fabií zdrhne, na rovnejšej okreske už nie. Vo vyšších rýchlostiach je Fabia stabilnejšia, mám istotu lepších bŕzd a čo je dôležité, vietor nerobí také problémy. 205 obrovsky trpí na bočný vietor. Poznám človeka, čo mal 205 GTI a predal ju. Lebo proste 106 GTI bola lepšia. Každý nad ňou ohrnie nos, lebo je to 106 a 205 je legenda. Na druhú stranu, 106 bola lepšia. Bola taký upgrade 205. Veľa ľudí pindalo na 208 GTI, že to nie je 205 GTI a podobne. Pritom v danej kategórii 208 GTI je vlastne 205 GTI súčastnosti. Robí presne to, čo od nej očakávam. Najprv bola kritika, že málo koní. 200 koní do takého auta je málo? Podľa mňa to bolo presne akurát. Žiadna šialenosť od Audi, či VW, ktorá síce mala 250 koní, ale šoférovať to skoro nik nechcel, lebo už to bolo veľa na ten pohon. Bolo to auto na každý deň, ktoré z človeka nevytriaslo dušu, ale v reálnom svete bolo ozaj rýchle. Veľa ľuďom vadil mäkší podvozok a že sa trocha nakláňalo. To je pravda. Ale vo svete výtlkov, dier, koľajníc, krivých ciest to známa výhodu. Kým iné brutálne hothatche (krásny príklad Megan RS) doslova skákali, či odskakovali od cesty, 208 išla. Kľudne som od pondelka do piatku mohol s tým jazdiť do roboty, cez víkend na okruh a baviť sa. Alebo výlet do Chorvátska na dovolenku. Veľa ľudí zabúda na staršie Imprezy WRX STI či Lancer EVO. Oproti súčasným autám sú mäkké, mali smiešny rozmery kolies. Teraz už aj Fabia má pomaly väčšie kolesá. Ale inžinieri vedeli čo robia a vďaka tomu boli tak dobré. Ak by som mal prachy a mohol by som si kúpiť nejaký hothatch vyberám medzi Peugeot 208 GTI, Alfa Romeo Mito QV. O stupeň vyššie 308 GTI alebo Alfa Giulietta QV. Ak sedan, tak Alfa Giulia, kľudne aj so základným benzínom.
Ak máš čas, tu je krásne zhrnutá recenzia na 308 GTI https://youtu.be/tv-tjthcVy0
Odpovedať