Pod kapotou „Volvo“
CEO Jean Marc Gales hovorí: „Bude zatáčať ako nikto iný v tomto segmente. Ak by sme s tým neuspeli, zlyhá celý projekt.“ Zdá sa, že ľudia z Lotusu sú mimoriadne odhodlaní. Novinka bude zdieľať komponenty s Volvom a SPA platformou, na ktorej postavili XC90 a XC60.
Keďže ide o architektúru Volvo, asi tušíte, že pod kapotou bude 4-valec. Gales hovorí o hybridnej možnosti. Predpokladáme nasadenie Volvo T8 techniky s viac ako 400 koňmi pod kapotou.
Taktiež elektrickú architektúru a výbavu si Lotus SUV „požičia“ z Volva. “Zbožňujem nové Volvo interiéry pre ich jednoduchosť. Dotyková obrazovka je skvelá,“ hovorí Gales. Zároveň vyvrátil použitie infotainmentu Volvo v nových rýdzo športových autách značky. Prvý z nich príde v r. 2020.
Máte z celej veci pocit, že pôjde „len“ o prekapotované Volvo? Odborníci na jazdné zážitky a purizmus za volantom snáď vedia, čo robia... Aj preto optimistické vyhlásenie o najlepšie jazdiacom zástupcovi triedy.
Dizajnom pravoverný Lotus
Na margo dizajnu Gales hovorí, že SUV nepotrebuje športovú prednú časť auta napr. po vzore Porsche Cayenne. Dôležité je, aby ľudia rozoznali, že ide o Lotus. Tiež velebí vzhľad Alfa Romeo Stelvio: „Odoberte znak a aj tak viete, že ide o Alfu.“ Dizajn auta sfinalizujú v nasledujúcich dvoch mesiacoch. Jasnú predstavu môžete mať aj z priložených patentovaných skíc Lotusu.
Kde budú novinku vyrábať? Pravdepodobne v Číne, CEO nevylúčil ani Spojené kráľovstvo. Možná je výroba v oboch krajinách súčasne. Lotus kvôli SUV a novým športiakom zamestnal 250 nových inžinierov. Cena novinky by sa mala pohybovať na úrovni 60 až 70-tisíc libier. Predávať ho začnú v r. 2021.
Zdroj a foto: carthrottle, autocar, PCauto.com.cn