Moderátor Ant Anstead, ex-šampión F1 Jenson Button, dizajnér Mark Stubbs a bývalý hudobník Roger Behle. To je základ tímu oživenej spoločnosti Radford, ktorá od roku 2019 prevádzkuje pretekársku školu. Jej najnovší počin ostáva pri autách, ciele sú však ešte vznešenejšie. Rozbehnúť limitovanú výrobu exkluzívnych športových áut pod kedysi veľmi známym menom.
Že vám Harold Radford Coachbuilders vôbec nič nehovorí? Tak dovoľte stručnú historickú vsuvku. Firma kedysi predávala modely Rolls-Royce a Bentley, v 40. rokoch rozbehla výrobu autobusov a v 60. rokoch sa pustila do zákazkovej produkcie karosérií pre nové modely Bentley, ktoré viac vyhovovali vidieckej šľachte.
Boli to (svojsky) úžitkové verzie pod názvom Type R Countryman s výklopným zadným oknom, zväčšeným kufrom a pozoruhodnou výbavou. Majiteľ v základe dostal elektrický holiaci strojček, umývadlo so studenou i horúcou vodou, schránku na ľad či elektrickú kanvicu.
Vyhľadávanou a veľmi drahou legendou je lovecký kombík Aston Martin DB5 Shooting Brake (vzniklo len dvanásť kusov), ale u Radforda vyrobili tiež laminátovú karosériu pre prvý prototyp Fordu GT40. O niečo menej známe sú dva prototypy Cortina-Ogle GT, ktoré na autosalóne Earls Court Motor Show v roku 1963 osobne predstavil Stirling Moss. Naopak notoricky známe boli vylepšené Radford Mini. Tento model mal každý člen The Beatles, herec Peter Sellers a dokonca samotný Enzo Ferrari.
Radford Mini vlastnil okrem iných známych osôb svojej doby i samotný Enzo Ferrari.
Zrejme si dokážete predstaviť, akým pojmom bolo meno Radford kedysi. A je úžasné, že vďaka iniciatíve pár vyššie spomínaných ľudí nezapadne prachom. Moderná verzia Lotusu Type 62 s označením Type 62-2 Classic dostane 3,5-litrový preplňovaný šesťvalec Evory naladený na 430 koní, tým ale zábava len začína.
Verzia Gold Leaf s tým istým motorom ponúkne vďaka iným piestom a vačkám výkon 500 koní a ešte ďalej bude model Type 62-2 JPS (odkaz na John Player Special). Konštruktéri majú v jeho prípade plány použiť iné preplňovanie a vylepšený software, takže sa výkon auta posunie až na 600 koní.
600 k na tonu
Classic má mať štandardne šesťstupňový manuál a za príplatok ho bude možné vymeniť za sedemstupňovú dvojspojku. Gold Leaf a JPS dostanú štandardne DCT a elektronicky ovládaný diferenciál so zvýšenou svornosťou. Dve slabšie verzie budú spomaľovať vďaka štvorpiestikovým strmeňom AP Racing, zatiaľ čo vrcholné JPS bude spoliehať na karbón-keramické brzdy.
Bez ohľadu na konkrétny model budú tieto autá využívať sériový monokok dodávaný Lotusom, Radford však k nemu pridá na mieru navrhnutý zadný pomocný rám, ktorý má zvýšiť tuhosť konštrukcie a tým vylepšiť celkovú agilitu vozidla. To najlepšie je, že suchá hmotnosť novej „šesťdesiat dvojky“ má byť len 1000 kg a o kalibráciu a ladenie tohto Lotusu sa osobne postaral Jenson Button.
Firma Radford zatiaľ neprezradila, koľko bude Lotus Type 62-2 v základe stáť, v každom prípade si nevieme predstaviť, že by čokoľvek v limitovanej edícii len 62 kusov bolo za pár peňazí. Produkcia novinky sa má rozbehnúť koncom roka v Kalifornii a prvý stroj by mal vyraziť na cesty začiatkom roka 2022.
zdroj: Radford, Wikipedia, RM Sotheby's